Aktualizacja: 19.11.2024 04:38 Publikacja: 27.04.2022 13:55
Foto: Bloomberg
Półtora roku temu Walmart, gigant detaliczny z USA, wprowadził swój program lojalnościowy Walmart+. Miała to być odpowiedź na Amazon Prime oraz sposób na rozszerzenie działalności e-commerce koncernu. Teraz przyszedł czas na zmiany w programie lojalnościowym i ulepszenia, które mają zachęcić klientów do tego, by wydawali więcej pieniędzy w Walmarcie, a nie u konkurencji.
Flagową zachętą w czasach rosnących cen wszystkiego, w tym drastycznych podwyżek cen paliw, ma być… zniżka na paliwa. W ramach Walmart+ klienci korzystający z programu mają otrzymać zniżkę 10 centów na galonie (ok. 3 centów na litrze). Zasięg zniżki jest naprawdę porządny – klienci Walmart+ będą mogli skorzystać z niej na ponad 14 tysiącach stacji benzynowych. To dwie gigantyczne zmiany w rabacie paliwowym, bo dotychczas zniżka wynosiła 5 centów na galonie i dostępna była na około 2 tysiącach stacji. Poszerzenie zasięgu i zwiększenie rabatu było możliwe dzięki temu, że Walmart zawarł partnerstwo z Exxon Mobil.
W tym roku wartość rynku towarów z najwyższej półki cenowej co prawda nie spadnie, ale za to wyzwaniem dla firm będzie spadek liczby osób kupujących takie produkty.
W październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 5,4 proc. To kolejny od wiosny miesiąc, w którym tempo wzrostu cen rok do roku rośnie. Trend zdaniem ekspertów się utrzyma.
Dla Europy umowa z krajami Mercosuru to szansa na odebranie Chinom rynku zbytu. Negocjacje trwały 25 lat. Polacy boją się o swój eksport. „Ryzyko wyparcia z rynku polskich towarów jest ekstremalnie niskie” – mówią źródła w KE.
Amazon podjął zdecydowany krok w rywalizacji z chińskimi platformami sprzedażowymi, zalewającymi rynek tanimi produktami. Gigant z USA uruchamia nową platformę Haul, która ma stanowić konkurencję dla Temu, Aliexpress czy Shein.
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Za kilka lat grupa CCC ma być prawie trzy razy większa. Dariusz Miłek, założyciel grupy, chce to osiągnąć mocno wchodząc na rynek odzieży. Pomóc mają licencje i nowa sieć sklepów z asortymentem sportowym i codziennym. Internetowe Modivo ma nowe zadania.
Amerykański gigant handlu detalicznego Walmart jest przeciwny umieszczaniu przycisków alarmowych (tzw. panic buttons) w sklepach. Władze Nowego Jorku chcą by w każdym sklepie, obowiązkowa znalazły się takie przyciski. Ma to pomóc w poprawie bezpieczeństwa pracowników sklepów, którzy są coraz częściej ofiarami ataków klientów.
Przy okazji ogłaszania dobrych wyników największego detalisty w USA prezes Doug McMillon zwrócił uwagę, że inflacja zmusza do oszczędzania nawet zamożniejszych Amerykanów.
Walmart wzbudził mocne kontrowersje w Chinach po tym, jak jedna z sieci hurtowych należących do amerykańskiego giganta została oskarżona o usuwanie produktów pochodzących z Sinciangu.
Gigant handlowy Walmart jest oskarżony o nielegalne wyrzucanie toksycznych odpadów a także dokumentów zawierających poufne informacji o klientach na wysypiska śmieci w Kalifornii. Władze stanu pozwały największą w USA sieć handlową.
Nieznani sprawcy rozesłali komunikat, który rzekomo miał pochodzić od sieci sklepów Walmart mówiący, o planach umożliwienia płatności w litecoinach. Notowania tej kryptowaluty skoczyły o 30 proc.
Kluczem do osiągnięcia przewagi stała się zdolność do pozyskiwania danych z lądu, powietrza, wody, kosmosu i cyberprzestrzeni, a następnie ich szybkiego przetwarzania i dostarczania do dowódców oraz żołnierzy – mówi generał Mary A. Legere, dyrektorka zarządzająca w Accenture Global Defense.
Mieszkańcy Europy z jednej strony nadal wierzą, że transformacja energetyczna zabezpieczy dobrobyt następnych pokoleń. Z drugiej jednak strony obawiają się, że koszty ochrony klimatu dotkną ich finansowo. Z badania klimatycznego zleconego przez Fundację E.ON wynika, że Europejczycy popierają transformację, ale oczekują od rządów swoich państw konkretnego planu i większego zdecydowania w działaniu.
Polska nie wypracowała standardów dotyczących cyberbezpieczeństwa w energetyce, a realizuje olbrzymie inwestycje w sektorze. Powszechność niesprawdzonych technologii w infrastrukturze krytycznej może przynieść zgubne skutki – ocenia prezes Apatora Maciej Wyczesany.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas