Walmart przyciąga klientów do programu lojalnościowego tańszą benzyną

Walmart+ jest odpowiedzią detalisty na Amazon Prime. Gigant chce walczyć z konkurentem wykorzystując fakt, że ma fizycznie dostępne placówki.

Publikacja: 27.04.2022 13:55

Walmart przyciąga klientów do programu lojalnościowego tańszą benzyną

Foto: Bloomberg

Półtora roku temu Walmart, gigant detaliczny z USA, wprowadził swój program lojalnościowy Walmart+. Miała to być odpowiedź na Amazon Prime oraz sposób na rozszerzenie działalności e-commerce koncernu. Teraz przyszedł czas na zmiany w programie lojalnościowym i ulepszenia, które mają zachęcić klientów do tego, by wydawali więcej pieniędzy w Walmarcie, a nie u konkurencji.

Flagową zachętą w czasach rosnących cen wszystkiego, w tym drastycznych podwyżek cen paliw, ma być… zniżka na paliwa. W ramach Walmart+ klienci korzystający z programu mają otrzymać zniżkę 10 centów na galonie (ok. 3 centów na litrze). Zasięg zniżki jest naprawdę porządny – klienci Walmart+ będą mogli skorzystać z niej na ponad 14 tysiącach stacji benzynowych. To dwie gigantyczne zmiany w rabacie paliwowym, bo dotychczas zniżka wynosiła 5 centów na galonie i dostępna była na około 2 tysiącach stacji. Poszerzenie zasięgu i zwiększenie rabatu było możliwe dzięki temu, że Walmart zawarł partnerstwo z Exxon Mobil.

Program Walmart+ kosztuje 98 dolarów rocznie lub 12,95 dolarów miesięcznie. To obecnie już stała tendencja, by klienci płacili dodatkowo za programy lojalnościowe. Jednak niezależnie od opłat, program oferuje faktycznie korzyści wykraczające poza rabat na paliwie – to bezpłatna wysyłka zakupów z e-sklepu, bezpłatne dostawy artykułów spożywczych przy spełnieniu warunku wartości minimalnego zamówienia czy nawet zniżki na leki na receptę. Walmart wykorzystuje czas inflacji do tego, by mocniej akcentować swoją przewagę konkurencyjną w postaci niskich cen. W wywiadzie dla CNBC pod koniec 2021 roku zapowiadał to CEO Walmart – Doug McMillon, który twierdził, że „wykorzystamy inflację jako okazję do zdobycia nowych klientów”.

Walmartowi opłaca się oferować zniżki. W rozmowie z CNBC Chris Cracchiolo, członek zarządu koncernu odpowiedzialny za program Walmart+, powiedział, że „klienci Walmart+ są bardziej lojalni wobec Walmart”. Dzięki programowi lojalnościowemu wydają w sklepach (zarówno tym online, jak i w fizycznie dostępnych placówkach) koncernu więcej pieniędzy niż klienci nie będący członkami Walmart+.

W celu podniesienia popularności programu koncern w zeszłym miesiącu poinformował nawet, że udostępni Walmart+ jako korzyść dla pracowników swoich sklepów i hurtowni, by mogli mieć oni „osobiste doświadczenia podczas polecania”. Dzięki temu pracownicy zyskali dostęp do ofert Walmart+ nie musząc już za to płacić.

Walka z Amazonem to także rozszerzanie ofert innych niż typowo zakupowe. W marcu Walmart udostępnił członkom programu lojalnościowego bezpłatne sześć miesięcy w Spotify Premium. Jednak najważniejsze pozostają oferty pozwalające na robienie tańszych zakupów – członkowie Walmart+ mają dostęp do przeznaczonych wyłącznie dla nich ofert czy terminów dostawy (np. bardzo pożądanych w USA dostaw w weekendowe poranki).

Rabat na paliwo może być w USA dobrym krokiem napędzającym mocniej Walmart+. Ceny paliw wzrosły w USA w ciągu roku z średnio 2,89 dolarów za galon do 4,13 dolara. Zmusza to Amerykanów do zmiany przyzwyczajeń, czego (co naturalne) bardzo nie chcą. Rabaty proponowane przez Walmart mogą im pomóc w tym, by niczego nie zmieniać.

Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity