Aktualizacja: 22.02.2025 04:42 Publikacja: 27.04.2022 13:55
Foto: Bloomberg
Półtora roku temu Walmart, gigant detaliczny z USA, wprowadził swój program lojalnościowy Walmart+. Miała to być odpowiedź na Amazon Prime oraz sposób na rozszerzenie działalności e-commerce koncernu. Teraz przyszedł czas na zmiany w programie lojalnościowym i ulepszenia, które mają zachęcić klientów do tego, by wydawali więcej pieniędzy w Walmarcie, a nie u konkurencji.
Flagową zachętą w czasach rosnących cen wszystkiego, w tym drastycznych podwyżek cen paliw, ma być… zniżka na paliwa. W ramach Walmart+ klienci korzystający z programu mają otrzymać zniżkę 10 centów na galonie (ok. 3 centów na litrze). Zasięg zniżki jest naprawdę porządny – klienci Walmart+ będą mogli skorzystać z niej na ponad 14 tysiącach stacji benzynowych. To dwie gigantyczne zmiany w rabacie paliwowym, bo dotychczas zniżka wynosiła 5 centów na galonie i dostępna była na około 2 tysiącach stacji. Poszerzenie zasięgu i zwiększenie rabatu było możliwe dzięki temu, że Walmart zawarł partnerstwo z Exxon Mobil.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Amerykański gigant handlu detalicznego Walmart jest przeciwny umieszczaniu przycisków alarmowych (tzw. panic buttons) w sklepach. Władze Nowego Jorku chcą by w każdym sklepie, obowiązkowa znalazły się takie przyciski. Ma to pomóc w poprawie bezpieczeństwa pracowników sklepów, którzy są coraz częściej ofiarami ataków klientów.
Przy okazji ogłaszania dobrych wyników największego detalisty w USA prezes Doug McMillon zwrócił uwagę, że inflacja zmusza do oszczędzania nawet zamożniejszych Amerykanów.
Walmart wzbudził mocne kontrowersje w Chinach po tym, jak jedna z sieci hurtowych należących do amerykańskiego giganta została oskarżona o usuwanie produktów pochodzących z Sinciangu.
Gigant handlowy Walmart jest oskarżony o nielegalne wyrzucanie toksycznych odpadów a także dokumentów zawierających poufne informacji o klientach na wysypiska śmieci w Kalifornii. Władze stanu pozwały największą w USA sieć handlową.
Nieznani sprawcy rozesłali komunikat, który rzekomo miał pochodzić od sieci sklepów Walmart mówiący, o planach umożliwienia płatności w litecoinach. Notowania tej kryptowaluty skoczyły o 30 proc.
Dekarbonizacja, nakłady inwestycyjne na „zielone” rozwiązania i konkurencyjność w ścisłym znaczeniu to trzy elementy, które powinny składać się na proces konkurencyjnej transformacji energetycznej.
Nie ma ekonomicznego bezpieczeństwa bez konkurencyjności, a jednym z głównych przeciwników konkurencyjności jest przeregulowanie – uważa Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, podsekretarz stanu w KPRM ds. Unii Europejskiej.
W mBanku zrównoważone finanse to zarówno wsparcie dużych firm, budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych, ale także finansowanie działalności średnich i małych podmiotów - mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas