Obie firmy przejęły w eTravel łącznie 49,72 proc. udziałów, a wartość inwestycji wyliczono na 250 mln złotych. EBOR tłumaczy, że dzięki temu firma ta umocni się na polskim rynku (i tak jest już największa) i będzie także w stanie zaplanować ekspansję w Europie Środkowej i Wschodniej. Jednocześnie skorzysta cyfryzacja polskiej gospodarki.
Zresztą eTravel jest już obecny w regionie i funkcjonuje wykorzystując internetową platformę Corporate Travel Assistant (CTA). W całym 2023 roku (ostatnie dostępne dane) założyła 1 mln rezerwacji, a wśród jej klientów są wiodące polskie firmy.
Inwestycja EBOR i EI ma wesprzeć rozwój i modernizację CTA dzięki wykorzystaniu instrumentów sztucznej inteligencji.
Silna firma z ambitną strategią
Odpowiedzialny w EBOR za inwestycje kapitałowe Tamas Nagy nie ukrywa, że celem tej inwestycji jest nie tylko umocnienie się eTravel na pozycji krajowego lidera w ofercie organizowania podróży służbowych, ale i zbudowania podobnej pozycji w Europie Środkowej i Wschodniej.
Jego zdaniem eTravel, to silna firma z udowodnionym rodowodem i ambitną strategią, w dodatku z ogromnym potencjałem wzrostu w przyszłości. — Ta inwestycja wskazuje na nasze ukierunkowanie na wzmacnianie firm, aby stały się zrównoważone, wykazywały solidne wyniki finansowe oraz wspieranie przyszłej strategicznej konsolidacji na tym rynku — mówi Tamas Nagy.