Aktualizacja: 24.11.2024 23:08 Publikacja: 21.07.2023 10:47
Katowice są pierwszym miastem, w których PAIH utworzyła regionalne biuro handlowe.
Foto: Adobe Stock
Regionalne biura handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) mają być odpowiedzią na potrzeby rodzimych firm zainteresowanych międzynarodową ekspansją. Ich zadanie to edukacja małych i średnich przedsiębiorców (MŚP) w zakresie eksportu oraz dostarczanie firmom informacji o rynkach zagranicznych.
– Przedsiębiorcy mają wiele obowiązków i cenią swój czas. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom przybliżamy nasze punkty. Wierzę, że otwarcie regionalnego biura handlowego w Katowicach ułatwi kontakt z naszą Agencją firmom, które są zainteresowane zagraniczną ekspansją – mówi Piotr Dytko, członek zarządu PAIH. - Polscy przedsiębiorcy mają otwarte głowy i innowacyjną ofertę, z którą chcieliby docierać na rynki innych krajów. Naszym zadaniem jest zapewnić im odpowiednie instrumenty wsparcia do tego działania, a otwarte dziś biuro jest kolejnym z nich – dodaje Dytko.
Wejście Uzbekistanu do WTO, planowane na 2026 r., może stworzyć nowe możliwości dla polskich firm poszukujących nowych rynków zbytu. Dlatego warto już teraz uważnie przyglądać się temu państwu i przeprowadzanym w nim reformom.
Ponad połowa dorosłych Brytyjczyków posiada w domu jakieś zwierzę. W pierwszym półroczu 2024 roku mieszkańcy Wysp Brytyjskich kupili ok. 1,2 mld opakowań pokarmu dla swoich pupili. Udział w tym ma polski eksport i sprzedaż na tamtym terenie.
Firmy z Polski przejęły 90 proc. koreańskiego rynku mleka UHT. O sukcesach i wyzwaniach polskich firm w Korei Południowej, a także o postrzeganiu Polski jako miejsca inwestycji opowiada Anna Łagodzińska, szefowa seulskiego biura PAIH.
Niemieckie firmy pracują na pół gwizdka i tną zamówienia dla poddostawców z Polski. Unijna wojna na cła z Chinami, a w perspektywie prawdopodobnie też z USA, najmocniej poobija polski przemysł motoryzacyjny.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Na rynku brytyjskim szkło polskiego pochodzenia cieszy się dużą popularnością, głównie dzięki dwóm firmom, które przez lata znacząco urosły i odniosły tam sukces.
Resort kultury dopiero planuje przeznaczyć pieniądze na odnowę zabytków, które we wrześniu zalała woda na południu Polski.
Brak zapłaty od wykonawcy może oznaczać koniec małej firmy. Istnieją narzędzia prawne, które chronią podwykonawców, ale trzeba wiedzieć, jak z nich korzystać.
Chętnie pomożemy Polsce w odejściu od paliw kopalnych, będziemy wspierać budowę przystępnych cenowo mieszkań i poprawę konkurencyjności firm. A także projekty polsko-ukraińskie – zapowiada Odile Renaud-Basso, prezeska Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.
Wejście Uzbekistanu do WTO, planowane na 2026 r., może stworzyć nowe możliwości dla polskich firm poszukujących nowych rynków zbytu. Dlatego warto już teraz uważnie przyglądać się temu państwu i przeprowadzanym w nim reformom.
Ponad połowa dorosłych Brytyjczyków posiada w domu jakieś zwierzę. W pierwszym półroczu 2024 roku mieszkańcy Wysp Brytyjskich kupili ok. 1,2 mld opakowań pokarmu dla swoich pupili. Udział w tym ma polski eksport i sprzedaż na tamtym terenie.
Firmy z Polski przejęły 90 proc. koreańskiego rynku mleka UHT. O sukcesach i wyzwaniach polskich firm w Korei Południowej, a także o postrzeganiu Polski jako miejsca inwestycji opowiada Anna Łagodzińska, szefowa seulskiego biura PAIH.
Niemieckie firmy tną zamówienia od polskich poddostawców, bo same muszą ograniczać produkcję. Rośnie za to polski eksport do Ukrainy.
Dla Europy umowa z krajami Mercosuru to szansa na odebranie Chinom rynku zbytu. Negocjacje trwały 25 lat. Polacy boją się o swój eksport. „Ryzyko wyparcia z rynku polskich towarów jest ekstremalnie niskie” – mówią źródła w KE.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas