PAIH utworzy w regionach sieć Polskich Biur Handlowych

Będą to placówki wewnątrzkrajowe. Ma być ich 12. Pracownicy biur mają zadbać o rozpoznawalność Agencji w regionach i wsparcie firm z sektora MŚP w ekspansji zagranicznej.

Publikacja: 13.06.2023 15:08

Pracownicy PAIH w regionach mają nawiązać współpracę z firmami zainteresowanymi eksportem.

Pracownicy PAIH w regionach mają nawiązać współpracę z firmami zainteresowanymi eksportem.

Foto: Adobe Stock

Jak przyznaje Paweł Kurtasz, prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) z analiz samej Agencji wynika, że nie jest ona zbyt dobrze rozpoznawana w kraju, a jeśli już przedsiębiorcy ją kojarzą to raczej jako centralną instytucję w odległej Warszawie. Jednocześnie jednym z dwóch głównych zadań PAIH jest wspieranie polskich firm, w szczególności z sektora MŚP, w eksporcie i szeroko rozumianej ekspansji zagranicznej. Jednak, aby pomóc firmom w tym zakresie albo firma musi sama trafić do PAIH albo to też Agencja musi dotrzeć do przedsiębiorcy. I właśnie w tym ostatnim kierunku zmierzają obecne działania Agencji, która poprzez ustanowienie siatki biur chce znacząco zwiększyć zarówno swą rozpoznawalność w regionach, jak i swe możliwości dotarcia do przedsiębiorstw.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Eksport
Czechy to drugi odbiorca polskiego eksportu i potentat kolejowy
Eksport
Patrick Haughey: Rzeszów to dobra baza dla irlandzkich starań o odbudowę Ukrainy
Eksport
Bartosz Łopiński: W międzynarodowym rozwoju firmy warto postawić na kulturę
Eksport
W którą stronę biegnie kolejowa sieć Kazachstanu, a zatem i towary?
Eksport
Jak wygląda sytuacja unijnych MŚP na zagranicznych rynkach?