BGŻOptima

Internetowy bank zdobył ponad 30 tys. klientów, ale kończy oferować swój sztandarowy produkt

Publikacja: 15.12.2011 03:38

Po miesiącu od startu BGŻOptima (część BGŻ), pierwszy w Polsce bank internetowy specjalizujący się wyłącznie w oszczędzaniu, pozyskał więcej klientów niż zakładały prognozy. – Liczba klientów, którzy zdecydowali się otworzyć u nas konta, przekroczyła nasze oczekiwania – przyznaje Piotr Grzybczak, dyrektor zarządzający BGŻOptima.

Według założeń instytucja w ciągu dwóch lat ma pozyskać 100 tys. klientów i 2,5 mld zł oszczędności.

Bank nie podaje kwoty, jaką klienci zdeponowali w nim dotychczas, ale wycofuje się z oferowania lokat jednodniowych. Ich oprocentowanie wynosi 6,48 proc. netto w skali roku, a konstrukcja pozwala na uniknięcie płacenia tzw. podatku Belki (lokata daje zysk odpowiadający 8 proc. na tradycyjnym depozycie).  Produkt będzie dostępny dla nowych klientów do  20 grudnia.  Tym, którzy do tego terminu skorzystają z oferty, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami BGŻOptima gwarantuje nominalne oprocentowanie w wysokości 6,48 proc. w skali roku do końca kwietnia 2012 r. Bank nie podał powodu, dla którego wycofuje się z oferowania swojej sztandarowej lokaty. Niedawno jednak Andrzej Jakubiak, szef Komisji Nadzoru Finansowego, ostrzegł banki przed promowaniem  depozytów jednodniowych.

6,48 proc. netto wynosi oprocentowanie na lokacie jednodniowej w BGŻOptima

– Banki finansujące swoją działalność z tzw. lokat antypodatkowych narażone są na gwałtowny odpływ środków i wzrost kosztów finansowania spowodowany planowanym wejściem w życie zmian w ordynacji podatkowej. Oczekuję, że podejmą niezbędne działania oraz odpowiednio przygotują się do zmian w otoczeniu biznesowym i prawnym – napisał szef nadzoru w liście wysłanym do banków. Z danych UKNF wynika, że lokaty antypodatkowe w bankach posiadających te produkty stanowiły 20 proc. depozytów, a w całym sektorze bankowym 17 proc.

BGŻOptima od 20 grudnia wprowadzi nowy sześciomiesięczny depozyt z oprocentowaniem 6 proc. w skali roku – poinformował bank.

Po miesiącu od startu BGŻOptima (część BGŻ), pierwszy w Polsce bank internetowy specjalizujący się wyłącznie w oszczędzaniu, pozyskał więcej klientów niż zakładały prognozy. – Liczba klientów, którzy zdecydowali się otworzyć u nas konta, przekroczyła nasze oczekiwania – przyznaje Piotr Grzybczak, dyrektor zarządzający BGŻOptima.

Według założeń instytucja w ciągu dwóch lat ma pozyskać 100 tys. klientów i 2,5 mld zł oszczędności.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego