ARC Rynek i Opinia przebadał klientów Neostrady

Publikacja: 23.07.2014 13:16

W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie poświęcone opiniom Polaków nt. ofert usług Internetu stacjonarnego. W lipcowej edycji badania przeprowadzonego na próbie (N) 822 osób, zajmowano się przy tym głównie opiniami obecnych (329) i byłych (493) użytkowników usługi Neostrada (świadczonej przez Orange Polska).

Z badania wynika, że trzy czwarte abonentów Neostrady posiada także usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę, choć nie używa jej, lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa respondentów - abonentów pakietu dwóch usług: telefonu stacjonarnego i Neostrady - zadeklarowała, że zrezygnowałaby z telefonu, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia opłaty za utrzymanie łącza.

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z usługi z powodu: wysokiej ceny łącza (39 proc. wskazań), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38 proc.), niskiej prędkości internetu (29 proc.), zmiany miejsca zamieszkania (24 proc.), złej jakości obsługi klientów (23 proc.).

- Problemem usługi Neostrada nie jest koszt utrzymania łącza tylko sposób wykorzystywania go w marketingu oraz  dość wysokie sumaryczne koszty usługi detalicznej - uważa Anna Streżyńska, b. prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, cytowana w komunikacie opisującym wyniki badania.

Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32 proc. wskazań), następnie Netii (20 proc.), UPC (18 proc.), Vectry (11 proc.), Multimediów (8 proc.) i Dialogu (2 proc.).

Według ARC Rynek i Opinia, większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu.

Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych, obecnych klientów Neostrady są operatorzy: Netia (35 proc.), UPC (19 proc.), Vectra (16 proc.), Multimedia (9 proc.), Dialog (8 proc.).

Natomiast byli klienci Neostrady w większym stopniu dostrzegają dostępność innych operatorów (możliwość wielokrotnego wyboru) wskazując:  Netia (52 proc.), UPC (36 proc.), Vectra (26 proc.), Multimedia (16 proc.), czy nawet przejęty przez Netię i wcielony do grupy - Dialog (12 proc.) oraz innych operatorów (39 proc.), w tym także mobilne usługi.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego