W ubiegłym roku sprzedaż kosmetyków do makijażu w Polsce po raz pierwszy przekroczyła poziom 2 mld zł. W tym roku ma się zwiększyć o ponad 5 proc., co oznacza ponaddwukrotnie szybsze tempo wzrostu niż w całym naszym regionie – wynika z prognozy firmy badawczej Euromonitor International, do której dotarła „Rzeczpospolita". W rezultacie kosmetyki kolorowe nadal będą lokomotywą polskiego rynku urody i higieny osobistej, którego wartość ma się w tym roku zwiększyć o nieco ponad 3 proc. – do 17,9 mld zł.
Inglot i Lopez
Ta lokomotywa może jeszcze przyspieszyć dzięki aktywności marketingowej firm kosmetycznych – w tym rodzinnej spółki Inglot, właściciela najbardziej znanej w świecie polskiej marki produktów do makijażu. W ostatni czwartek kwietnia spółka oficjalnie wprowadziła na polski i globalny rynek zapowiadaną już od początku miesiąca nowość – limitowaną serię 70 kosmetyków opracowanych we współpracy ze znaną aktorka i piosenkarką Jennifer Lopez. Obie strony zapewniają, że gwiazda miała wpływ zarówno na kampanię marketingową, jak również na dobór kosmetyków i wygląd opakowań w firmowanej przez siebie serii.
Szeroko komentowany (nie tylko w Polsce) debiut serii –Jennifer Lopez Inglot – był najgłośniejszym tej wiosny wydarzeniem w branży kosmetycznej. I przez najbliższe miesiące powinien wspierać nie tylko wyniki przemyskiej spółki, ale i całej branży. Kontrakt z Lopez (podpisano na 15 miesięcy z opcją przedłużenia współpracy) może bowiem skłonić do większej aktywności konkurentów Inglota.
A tych nie brakuje, bo polski rynek produktów do makijażu doceniają i krajowe, i zachodnie firmy kosmetyczne, na czele z globalnymi gigantami – L'Oreal, Avon i Coty. – Segment kosmetyków kolorowych jest nie tylko kluczowym motorem wzrostu rynku urody, ale także drugą największą kategorią w całości koszyka chemiczno-kosmetycznego –przypomina Agnieszka Majewska, dyrektor marketingu Coty Consumer Beauty na region Europy Środkowo-Wschodniej. Według danych Nielsena, Coty (m.in. z markami Bourjois, Miss Sporty i Max Factor) jest liderem detalicznej sprzedaży kosmetyków kolorowych w Polsce i ma 29,2 proc. tego rynku.