Czas skończyć zachwyty, nowy krok w eksporcie to obowiązek

Biznes widzi potrzebę zmiany struktury eksportu, bo choć od wejścia Polski do UE on rośnie, to jednak w zdecydowanej większości sprzedajemy produkty nieprzetworzone. Głównie na rynek UE dostarczają je filie globalnych koncernów.

Publikacja: 14.02.2019 21:00

Uczestnicy debaty zgodzili się, że szans w eksporcie warto szukać na rynkach pozaeuropejskich. To cz

Uczestnicy debaty zgodzili się, że szans w eksporcie warto szukać na rynkach pozaeuropejskich. To często szansa na dużo wyższe marże

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

O kondycji polskiego eksportu jako jednym z najważniejszych czynników dalszego rozwoju naszego kraju dyskutowano w Katowicach podczas debaty zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" oraz rodzinną firmę inwestycyjną TDJ. Była to inauguracja cyklu debat na temat najważniejszych wyzwań stojących przed polską prywatną przedsiębiorczością u progu trzeciej dekady XXI w. Kolejne debaty w tym cyklu odbędą się w 2019 r. w największych miastach Polski. Eksport to nader aktualny temat, zważywszy, że według prognoz Agencji S&P Global Ratings miał on stanowić na koniec 2018 r. aż 55 proc. polskiego PKB.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Kurierzy z międzynarodowymi walizkami
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Biznes
Zwrot w wojnie handlowej Trumpa z Chinami. Ukraina odrzuca propozycje USA
Materiał Partnera
AI w firmie to wyzwanie dla pracowników i pracodawców
Biznes
Rosną wydatki Kremla na dziecięcą armię Putina
Biznes
Latynosi są w USA potrzebni, ale i tak mają być deportowani