Diageo zwiększył sprzedaż w Polsce

5,32 mld funtów wyniosły w pierwszej połowie roku finansowego przychody ze sprzedaży właściciela wódki Smirnoff i whisky Diageo. Były o 2 proc. wyższe niż rok wcześniej

Publikacja: 15.02.2011 17:50

Diageo zwiększył sprzedaż w Polsce

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny Diageo urósł w tym czasie o 12 proc., do ok. 1,7 mld funtów. Łączna wielkość sprzedaży brytyjskiego koncernu alkoholowego urosła o 3 proc. W krajach Azji i Pacyfiku zwiększyła się organicznie o 8 proc., a w Ameryce Północnej była o 2 proc. wyższa.

Słabiej Diageo wypadł w Europie. Sprzedaż jego alkoholi skurczyła się tutaj łącznie o 2 proc. Przychody koncernu na Starym Kontynencie spadły o 3 proc., a zysk operacyjny o 9 proc. Spadki były szczególnie widoczne w Grecji oraz na Półwyspie Iberyjskim. Nieco mniej głębokie były natomiast w Irlandii.

Europa była tym regionem, gdzie wydatki marketingowe firmy wzrosły w najmniejszym stopniu: o 1 proc. Dla porównania w Ameryce Północnej poszły w górę o 12 proc.

Lepsze grupa wypadła w Europie Wschodniej. — Zwiększone inwestycje na marketing i dobre wyniki kategorii importowanych zaowocowały wzrostem sprzedaży netto w regionie o 20 proc. — mówi John O'Keeffe, dyrektor zarządzający Diageo na region Rosji i Europy Wschodniej.

Koncern nie podaje wyników dla Polski. Zdradza jedynie, że w naszym kraju zmalała sprzedaż marki Smirnoff Vladimir. Wódka nie jest jednak segmentem kluczowym dla firmy (według naszych szacunków ma w polskim rynku ok. 2 proc. udziałów).

Lepiej koncern radzi sobie na rynku whisky. Pozycję lidera daje mu na nim marka Johnnie Walker. To właśnie na jej promocji skupiła się w ostatnich miesiącach.

— Polska jest w gronie niewielu europejskich krajów, które dostarczyły silnych wzrostów w pierwszej połowie naszego roku finansowego — mówi Krzysztof Michalski, dyrektor zarządzający Diageo Polska.

Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”