Honeywell odrzuca zastrzeżenia Daimlera

- Testy przeprowadzone przez Daimlera były statyczne i nie odzwierciedlają rzeczywistego przebiegu wypadku - oświadczył dziennikowi "Handelsblatt" przedstawiciel Honeywella do kontaktów z władzami w Europie, Tim Vink.

Publikacja: 22.07.2013 18:29

Spór dotyczy czynnika chłodzącego stosowanego w klimatyzacji samochodowej. Daimler odmówił używania R1234yf  produkcji Honeywella i DuPonta twierdząc, że podczas spalania może wydzielać trujący gaz fluorek wodoru. Stosuje więc za zgodą Berlina starszy czynnik R134a, który został zakazany w Unii od początku 2013 r. jako szkodliwy dla środowiska. Wywołuje znacznie więcej gazów cieplarnianych.

Odmowa przesz Daimlera zmiany czynnika sprawiła,że  Francja zakazała rejestrowania samochodów Mercedesa klasy A,B i SL powstałych po 12 czerwca, a przedstawiciele  rządów krajów UE uzgodnili 17 lipca, że należy podjąć kroki prowadzące do spełniania przepisów przez wszystkie pojazdy.

Honeywell stwierdził swego czasu, że nie ma dużego ryzyka przy używaniu jego preparatu, a jest lepszy w jakości do ceny i przyjazny dla środowiska.

- Zastanawiamy się, dlaczego Daimler ni stara się rozwiązać konstruktywnie problemu i jako jedyny odmawia  stosowania R1234yf -  powiedział Vink dziennikowi.

Koncern wyjaśnił, że wystarczy wprowadzić niewielkie zmiany w układzie klimatyzacji samochodowej, aby umożliwić szybkie wypuszczenie gazu w razie nadzwyczajnej sytuacji, a to usunęłoby powody do niepokoju Daimlera. - Oznaczałoby minimalne koszty rocznie, mówią nam producenci, którzy wykonali już \ten krok - dodał Vink.

R1234yf jest droższy od R134a, który byl stosowany przez ostatnie 25 lat, ale nowy czynnik jest lepszy dla środowiska. - Dla nas jest to wyłącznie przypadek Daimlera - ocenia Vink.

Komisja  Europejska dała rządowi Niemiec czas do 20 sierpnia na wyjaśnienie jego decyzji (pozwalającej na stosowanie starego czynnika). To pierwszy krok Brukseli przed podjęciem przez nią postępowania o naruszenie unijnych przepisów

Spór dotyczy czynnika chłodzącego stosowanego w klimatyzacji samochodowej. Daimler odmówił używania R1234yf  produkcji Honeywella i DuPonta twierdząc, że podczas spalania może wydzielać trujący gaz fluorek wodoru. Stosuje więc za zgodą Berlina starszy czynnik R134a, który został zakazany w Unii od początku 2013 r. jako szkodliwy dla środowiska. Wywołuje znacznie więcej gazów cieplarnianych.

Odmowa przesz Daimlera zmiany czynnika sprawiła,że  Francja zakazała rejestrowania samochodów Mercedesa klasy A,B i SL powstałych po 12 czerwca, a przedstawiciele  rządów krajów UE uzgodnili 17 lipca, że należy podjąć kroki prowadzące do spełniania przepisów przez wszystkie pojazdy.

Biznes
Nowe prawo nie da szybko wiatraków
Biznes
Wojciech Mach, GFT Poland: Zmierzamy do hiperpersonalizacji
Biznes
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Spółki Azotów zacieśniają współpracę
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Oligarchowie krytykują Kreml. Wojna zagraża ich biznesom
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje