– Patrząc całościowo na rynek, widzimy, że sprzedaż zapachów (wód toaletowych i perfumowanych) zwiększyła się w ciągu roku o 18 proc. pod względem wartości oraz o 11 proc. w ujęciu wolumenowym – mówi Agnieszka Majewska, członek zarządu Coty Polska i dyrektor marketingu Coty na Europę Środkowo-Wschodnią, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.
A według nich Coty nie tylko jest liderem polskiego rynku zapachów z 53-proc. udziałem w sprzedaży (m.in. dzięki flagowej marce Calvin Klein), ale też rośnie szybciej niż on – wartościowo o niemal jedną czwartą w skali roku.
O dynamicznie rosnącej sprzedaży kosmetyków zapachowych mówi też Michał Gajkowski, członek zarządu Douglas Polska, dodając, że grudzień to dla perfumerii Douglas najlepszy handlowy miesiąc w roku.
Ten widoczny też w innych kategoriach kosmetyków efekt grudnia potwierdza przeprowadzone dla Coty badanie firmy Ipsos. Według niego święta Bożego Narodzenia są drugą (po urodzinach) okazją, gdy Polacy kupują na prezenty droższe marki perfum.
Zakupy w promocji
Według raportu firmy badawczej Euromonitor, do którego dotarła „Rzeczpospolita", polski rynek kosmetyków zapachowych (wliczając sprzedaż online) wzrośnie w tym roku do 1,93 mld zł. – O sprzedaży decydują dwa czynniki: zapach i cena – twierdzą analitycy Euromonitora.