Nowe polskie gry ruszają na podbój świata

Wiosną na rynek trafią trzy nasze produkcje, o których może być głośno

Aktualizacja: 13.03.2013 12:44 Publikacja: 12.03.2013 23:40

Wczoraj odbyła się światowa premiera gry komputerowej „Sniper: Ghost Wariorr 2". W Polsce najnowszy tytuł City Interactive zadebiutuje w piątek 15 marca. Gra z gatunku FPS (first person shooter – czyli popularna strzelanka) jest kontynuacją „Snipera", którego do tej pory kupiło 3 mln fanów, co jest jednym z najlepszych wyników w historii polskiej branży gier wideo. Ukazała się równocześnie w wersji na konsole PS3 i Xbox 360 oraz komputery PC.

Produkcja „Snipera 2" pochłonęła ok. 20 mln zł. Kwota nie uwzględnia wydatków na marketing i promocję oraz zakup silnika gry. Inwestycja mocno wydrenowała City Interactive, który na jej dokończenie musiał sięgnąć po finansowanie dłużne, emitując obligacje za ponad 20 mln zł. Musi je wykupić przed wakacjami. Marek Tymiński, prezes City Interactive, jest przekonany, że firma nie będzie miała żadnych kłopotów ze spłatą wierzycieli, bo „Sniper 2" odniesie sukces większy niż pierwsza część sagi.

– Nakład, jaki przygotowaliśmy na premierę, przekroczył deklarowane przez nas wcześniej 0,8 mln kopii. Z powodu dużego zainteresowania sieci handlowych wyniósł ponad 1 mln sztuk – mówi prezes. Przyznaje, że City Interactive ma w magazynach przygotowaną dodatkową partię, która może szybko trafić do sklepów. Twierdzi, że sprzedaż całego nakładu premierowego zostanie zaksięgowana już w I kwartale. Technologiczna spółka liczy też na dobrą sprzedaż dwóch płatnych dodatków, które ukażą się pod koniec marca i w połowie kwietnia.

Tymiński nie chce zdradzić, jakiej sprzedaży „Snipera 2" oczekuje. Jest jednak przekonany, że tytuł będzie się cieszył dużym zainteresowaniem. – Nie mam co do tego wątpliwości – oświadcza. Jego zdaniem bardzo dobra sprzedaż gry sprawi, że tegoroczne wyniki City Interactive będą rekordowe w historii. Do tej pory najlepszy był 2010 r. (premiera „Snipera"), gdy firma zarobiła netto prawie 27 mln zł.

Produkcja City Interactive otwiera listę dużych wiosennych premier, do których przygotowują się polskie studia.

19 marca na sklepowych półkach na całym świecie zadebiutuje gra „Gears of War: Judgment" stworzona przez People Can Fly. W Polsce tytuł pojawi się 22 marca.  Gra należy do gatunku TPS.

„Gears of War: Judgment" to już czwarta odsłona niezmiernie popularnej na całym świecie sagi „Gears of War". Łączna sprzedaż trzech wcześniejszych części (pierwsza ukazała się w 2006 r.) według VGChartz sięgnęła już 18,36 mln sztuk. Produkcja „Gears of War: Judgment" trwała dwa lata i pochłonęła kilkadziesiąt milionów złotych. – Budżet był porównywalny z innymi topowymi światowymi produkcjami – twierdzi Sebastian Wojciechowski, dyrektor studia People Can Fly (należy do amerykańskiego koncernu Epic Games).

Nieco ponad miesiąc później (premiera w Stanach Zjednoczonych planowana jest na 23 kwietnia) o klientów zacznie walczyć „Dead Island: Riptide". Gra stworzona przez Techland jest kontynuacją niezmiernie popularnej (sprzedaż przekroczyła 5 mln kopii, co jest polskim rekordem w branży) gry „Dead Island". W Europie pozycja zadebiutuje 26 kwietnia.  W „Dead Island: Riptide" bohaterowie kolejny raz będą musieli odeprzeć atak hord zombie.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora d.wolak@rp.pl

Gry charytatywne

Tworzone przez polskie studia gry służą nie tylko do rozrywki i zabawy. Pomagają też ratować życie. Techland, wiodący polski producent gier komputerowych, wspólnie z Fundacją ,,Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową", która wspiera pacjentów Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu, wypuścił na rynek pierwszą w naszym kraju grę charytatywną – „Heal them All". Na razie tytuł jest dostępny na urządzenia przenośne firmy Apple. Niedługo ukaże się również w wersji na urządzenia mobilne z systemem Android. Gra dostępna jest na AppStorze w darmowej wersji demo. Każdy może nabyć jednak jej pełną wersję, co kosztuje 1,79 euro. „Heal them All" to produkcja, której fabuła nawiązuje pośrednio do aktyw- ności Fundacji. Grając w nią, użytkownik przenoszony jest do wnętrza ciała ludzkiego, które trzeba ochronić przed infekcją groźnych wirusów i bakterii. Zysk ze sprzedaży gry będzie przekazywany na rzecz małych pacjentów kliniki onkologicznej oraz na budowę i wyposażenie  nowej siedziby szpitala – Przylądka Nadziei.

Wczoraj odbyła się światowa premiera gry komputerowej „Sniper: Ghost Wariorr 2". W Polsce najnowszy tytuł City Interactive zadebiutuje w piątek 15 marca. Gra z gatunku FPS (first person shooter – czyli popularna strzelanka) jest kontynuacją „Snipera", którego do tej pory kupiło 3 mln fanów, co jest jednym z najlepszych wyników w historii polskiej branży gier wideo. Ukazała się równocześnie w wersji na konsole PS3 i Xbox 360 oraz komputery PC.

Produkcja „Snipera 2" pochłonęła ok. 20 mln zł. Kwota nie uwzględnia wydatków na marketing i promocję oraz zakup silnika gry. Inwestycja mocno wydrenowała City Interactive, który na jej dokończenie musiał sięgnąć po finansowanie dłużne, emitując obligacje za ponad 20 mln zł. Musi je wykupić przed wakacjami. Marek Tymiński, prezes City Interactive, jest przekonany, że firma nie będzie miała żadnych kłopotów ze spłatą wierzycieli, bo „Sniper 2" odniesie sukces większy niż pierwsza część sagi.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?