Wczoraj odbyła się światowa premiera gry komputerowej „Sniper: Ghost Wariorr 2". W Polsce najnowszy tytuł City Interactive zadebiutuje w piątek 15 marca. Gra z gatunku FPS (first person shooter – czyli popularna strzelanka) jest kontynuacją „Snipera", którego do tej pory kupiło 3 mln fanów, co jest jednym z najlepszych wyników w historii polskiej branży gier wideo. Ukazała się równocześnie w wersji na konsole PS3 i Xbox 360 oraz komputery PC.
Produkcja „Snipera 2" pochłonęła ok. 20 mln zł. Kwota nie uwzględnia wydatków na marketing i promocję oraz zakup silnika gry. Inwestycja mocno wydrenowała City Interactive, który na jej dokończenie musiał sięgnąć po finansowanie dłużne, emitując obligacje za ponad 20 mln zł. Musi je wykupić przed wakacjami. Marek Tymiński, prezes City Interactive, jest przekonany, że firma nie będzie miała żadnych kłopotów ze spłatą wierzycieli, bo „Sniper 2" odniesie sukces większy niż pierwsza część sagi.
– Nakład, jaki przygotowaliśmy na premierę, przekroczył deklarowane przez nas wcześniej 0,8 mln kopii. Z powodu dużego zainteresowania sieci handlowych wyniósł ponad 1 mln sztuk – mówi prezes. Przyznaje, że City Interactive ma w magazynach przygotowaną dodatkową partię, która może szybko trafić do sklepów. Twierdzi, że sprzedaż całego nakładu premierowego zostanie zaksięgowana już w I kwartale. Technologiczna spółka liczy też na dobrą sprzedaż dwóch płatnych dodatków, które ukażą się pod koniec marca i w połowie kwietnia.
Tymiński nie chce zdradzić, jakiej sprzedaży „Snipera 2" oczekuje. Jest jednak przekonany, że tytuł będzie się cieszył dużym zainteresowaniem. – Nie mam co do tego wątpliwości – oświadcza. Jego zdaniem bardzo dobra sprzedaż gry sprawi, że tegoroczne wyniki City Interactive będą rekordowe w historii. Do tej pory najlepszy był 2010 r. (premiera „Snipera"), gdy firma zarobiła netto prawie 27 mln zł.
Produkcja City Interactive otwiera listę dużych wiosennych premier, do których przygotowują się polskie studia.