RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 12.12.2014 03:46 Publikacja: 12.12.2014 03:46
Sektor motoryzacyjny tworzy prawie 8 proc. polskiego PKB i zatrudnia niemal 800 tys. osób.
Foto: Bloomberg
Sektor motoryzacyjny tworzy prawie 8 proc. polskiego PKB i zatrudnia niemal 800 tys. osób. Jeśli jednak Polska chce pozostać na światowej mapie motoryzacji musi – zabiegając o inwestorów – zwiększyć popyt na krajową produkcję i wspierać rozwój nowoczesnych technologii – to wniosek wynikający z raportu przedstawiającego polski sektor motoryzacyjny, jaki przygotowały DNB Bank Polska oraz firma doradcza Deloitte.
Choć przemysł samochodowy to jeden z kluczowych sektorów polskiej gospodarki, jego udział w globalnej produkcji branży słabnie. W 2013 roku w Polsce wytwarzano 0,7 proc. światowej produkcji motoryzacyjnej, co w globalnym rankingu dawało nam 24. miejsce. To znacznie gorszy wynik niż przed kryzysem: w roku 2007 było to jeszcze 1,1 proc. produkcji i 20. pozycja. W ubiegłym roku polskie fabryki wyprodukowały zaledwie 475 tys. aut osobowych, podczas gdy w 2008 roku było to niemal dwa razy więcej.
To największe święto Rosji. Kraj staje na tydzień, obywatele zasiadają przy stołach, goszczą się i podróżują. Jednak w trzecim roku wojny Putina Nowy Rok Rosjan będzie uboższy i dla wielu na kredyt. Mimo to Rosjanie nie oszczędzają ani na żywności, ani na wyjazdach. Jakby następnego roku miało już nie być.
Samoloty na podróże do Polski od połowy rozpoczynającego się właśnie tygodnia są pełne. Jeśli można znaleźć jeszcze bilet, to kosztuje on nawet dwukrotnie więcej niż podróż tego samego dnia w drugą stronę. Podróżują Polacy, ale nie tylko.
Za 96 armatohaubic oraz ponad 300 pojazdów towarzyszących artylerii resort obrony zapłaci ok. 17 mld zł. W poniedziałek podpisano umowę na największe zamówienie, które prawie w całości trafi do polskiej zbrojeniówki.
Polska firma Qemetica przejęła zakłady produkcyjne i badawczo-rozwojowe w trzech amerykańskich stanach. Jak sobie radzą polskie spółki w USA?
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Nadchodzi nowy etap rozwoju całej gospodarki. Z siecią 5G nam wszystkim będzie żyło się lepiej i bezpieczniej – przekonuje Orange Polska.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Jaki jest obraz elektromobilności z różnych perspektyw. Rozmawiamy z dwoma przedstawicielami branży motoryzacyjnej: Marcinem Kwoką, dyrektorem zarządzającym Mercedes Benz Polska i Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Konsumenci nie chcą kupować elektrycznych aut i koncernom samochodowym grożą wielkie kary. Domagają się od KE ich zawieszenia.
Materiał opracowany przez międzynarodowy zespół badaczy, w tym Canepa Research Laboratory na Uniwersytecie w Houston, może zwiększyć wydajność energetyczną baterii sodowych. Według badaczy to przyszłość zrównoważonej i niedrogiej energetycznej.
Hyundai wprowadza do sprzedaży zupełnie nowy model. Inster startuje na polskim rynku z rewelacyjną ceną od 103 900 zł. Nie licząc Dacii Duster, to najtańszy elektryk na rynku.
2024 rok przyniósł znaczące zmiany w zarządzaniu flotami pojazdów, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju oraz adaptacji zaawansowanych innowacji.
Po niedawno przeprowadzonej modernizacji Pumy Ford wprowadzi na rynek już w przyszłym roku zupełnie nową wersję. Puma E-Gen będzie miała napęd wyłącznie elektryczny i rozpoznacie ją po zmienionym przednim pasie nadwozia.
Honda Motor Co. i Nissan Motor Co. są na najlepszej drodze do połączenia się. A w tle jest jeszcze potencjalny udział Mitsubishi i tajwańskiego giganta technologicznego, Foxconna.
Producenci ciężarówek przygotowują się do wprowadzenia autonomicznych modeli i nowych aplikacji, które mogą stać się głównym źródłem zarobku koncernów motoryzacyjnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas