Aktualizacja: 10.10.2019 21:00 Publikacja: 10.10.2019 21:00
Foto: Adobe Stock
Coraz więcej argumentów przemawia za tym, że dla branży motoryzacyjnej w Polsce nadchodzą chudsze lata. Wielu jej giełdowych przedstawicieli jest w dużym stopniu nastawionych na eksport, w związku z czym ich kondycja jest powiązana z koniunkturą na zagranicznych rynkach. Dlatego ich notowania na warszawskiej giełdzie od dłuższego czasu systematycznie spadają.
– Słabą stroną krajowych poddostawców części i akcesoriów samochodowych jest mocne uzależnienie od odbiorców, którym spada sprzedaż w związku z osłabieniem popytu na największych rynkach zbytu. Z taką sytuacją mamy do czynienia nie tylko na największych europejskich rynkach, ale i w Chinach, gdzie trafiała część europejskiej produkcji. Spadek zamówień jednak na razie w niewielkim stopniu dotyczy giełdowych producentów części, ale jest już wyraźnie widoczny w przypadku zachodnich konkurentów – wskazuje Michał Sztabler, analityk Noble Securities.
W ubiegłym roku UOKiK przeanalizował niemal 3 mln faktur pod kątem zatorów płatniczych i wszczął jedynie 31 post...
Chińskie towary mogą zalać Europę. Polscy urzędnicy boją się AI, a USA i Chiny wyrażają gotowość do rozmów. Rynk...
Sprawdziliśmy, co dzieje się w ministerstwach i podległych im jednostkach w zakresie wdrażania systemów AI. Choć...
Zdrowie psychiczne pracowników znajduje się coraz częściej w centrum uwagi pracodawców, którzy inwestycje w ludz...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Spadkiem notowań akcji zareagowali inwestorzy w pierwszej chwili na wyniki grupy Cyfrowy Polsat za ostatni kwart...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas