Porozumienie obejmuje kilka form odszkodowań związanych z wadliwymi generatorami gazu, w tym również roszczeń z powodu przedstawiania swych pojazdów jako bezpieczne i wynikających z przepłacenia przez klientów za niepełnowartościowe poduszki. Umowa dotyczy też utraconych zarobków i kosztów opieki nad dziećmi, z jakimi mogli mieć do czynienia użytkownicy aut Hondy przy oddawaniu pojazdów do wymiany wadliwych elementów.
Japońska firma samochodowa jest kolejną z piątki, które osiągnęły podobne porozumienia na łączną sumę 650 mln dolarów. Zgodziła się na dodatkowe działania przyspieszające wymianę wadliwych generatorów.
Spowodowały one 18 przypadków utraty życia i 180 obrażeń na świecie, a ich producent zaczął w czerwcu postępowanie upadłościowe. Do chwili obecnej 19 firm samochodowych objęto akcją przywoławczą ponad 42 mln pojazdów w ramach największej takiej operacji w historii motoryzacji. Takata spodziewa się, że trzeba będzie skierować do stacji serwisowych na świecie 125 mln samochodów. Umowa z Hondą dotyczy 11,4 mln aut objętych już akcją przywoławczą i 5,1 mln dalszych, których może to dotyczyć później.