Xpeng to producent elektrycznych samochodów z siedzibą w Kantonie. W drugim kwartale spółka dostarczyła 17,4 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 439 proc. rok do roku. Mimo że pod względem liczby aut Xpeng jest daleko w tyle za Teslą, to wzrosty są imponujące i o wiele wyższe niż w przypadku amerykańskiej spółki.
Ponadto chińska firma ma nadzieję, że jej sprzedaż w kolejnych kwartałach ulegnie jeszcze większej poprawie. Ma w tym pomóc agresywna polityka cenowa. Xpeng ogłosił, że cena nowego sedana P5 wyniesie zaledwie 160 tys. juanów (24,7 tys. dol.). Zmiana nadeszła kilka dni po tym, jak Tesla wypuściła tańszą wersję swojego SUV-a Model Y, którą można kupić w Chinach już za 276 tys. juanów (43,5 tys. dol.) po uwzględnieniu dotacji.
P5 to trzeci model produkowany przez Xpenga i drugi sedan po P7. Samochód został wprowadzony do sprzedaży na początku tego roku. Istnieje sześć różnych wersji auta z różnymi funkcjami, a ceny wahają się w przedziale 160–230 tys. juanów (24,7–35,5 tys. dol.).
Z kolei sedan Xpeng P7 sprzedawany jest od 229,9 tys. juanów (35,5 tys. dol.) po uwzględnieniu dotacji. Dla porównania Model 3 Tesli zaczyna się od 250,9 tys. juanów (38,7 tys. dol.)
Xpeng mocno stawia na rozwój technologii. Spółka wykorzystuje m.in. Lidar, czyli technologię wykrywania światła i określania odległości w swoim modelu P5, aby wzmocnić niektóre z jego półautonomicznych funkcji jazdy. Lidar wykorzystuje wiązki laserowe do mapowania otaczającego środowiska i pomiaru odległości obiektów, aby pomóc samochodowi określić przeszkody na jego drodze.