Aktualizacja: 18.04.2017 20:30 Publikacja: 18.04.2017 20:30
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Bloomberg
Ponad 70 proc. wartości auta powstaje u dostawców części. Każdy koncern ma „własnego" dostawcę: dla marek niemieckich są to przede wszystkim Bosch, Continental i ZF, dla francuskich Valeo, Toyota korzysta w wielu wypadkach z komponentów Denso, a General Motors blisko współpracuje z Delphi. Własną grupę dostawców rozwinął Hyundai.
Taka symbioza jest konieczna, bo innowacje pomagają koncernom samochodowym zbudować swój wizerunek oraz zdobyć rynek. Tymczasem wiele z wynalazków, jak np. ABS, ESP, reflektory diodowe i laserowe, powstało najpierw w laboratoriach dostawców, a koncerny samochodowe jedynie dostosowały je do swoich potrzeb.
Obserwujemy trend globalizacji usług płatniczych, coraz więcej firm chce integrować lokalnych dostawców płatności z szeroko dostępnymi usługami. Ale cała rzecz w tym, by nie tylko obserwować, a umieć włączyć się do gry – opowiada Jarosław Stankowski, Head of Ecommerce& Retail w Autopay.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad siedmiu lat aktywnie wspiera mikroprzedsiębiorców w obszarze cyfryzacji i wdrażania płatności bezgotówkowych.
Współczesny polski e-konsument jest wymagający i świadomy. Dlatego aby odnieść sprzedażowy sukces w e-commerce, mali i średni przedsiębiorcy muszą wykazać się biznesową elastycznością, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Nie muszą tego robić na własną rękę – mogą skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferuje m.in. marketplace. W taki sposób rozwój lokalnych MŚP wspiera Amazon.
Atrakcyjna cena produktu, szybka dostawa i łatwość zakupu – te czynniki są decydujące podczas podejmowania decyzji.
W poniedziałek 3 lutego ruszył nabór wniosków w programie „NaszEauto”. W jego ramach osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupy samochodu elektrycznego.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Toyota Motor Corporation wyprodukowała i sprzedała w 2024 roku ponad 10 milionów samochodów. Już po raz piąty Japończycy zostali największym producentem motoryzacyjnym na świecie.
Wartość sfinansowanych przez firmy leasingowe ruchomości i nieruchomości po dwucyfrowym wzroście sięgnęła w zeszłym roku 110,5 mld zł. To najlepszy wynik w historii. Kołem zamachowym był leasing pojazdów lekkich.
Prawie 94 proc. aut sprowadzonych w 2024 r. do Polski z USA miało powypadkową przeszłość, a przywiezionych z Niemiec – niemal 87 proc. – wynika z najnowszego raportu carVertical.
Niemiecka firma VOIT Automotive GmbH złożyła wniosek o upadłość. Firma specjalizująca się w produkcji części do samochodów współpracowała z największymi koncernami motoryzacyjnymi.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej informują o starcie programu „NaszEauto”. Nabór wniosków ruszy w lutym 2025 roku.
Krzysztof Bolesta, sekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska, podczas konferencji inauguracyjnej nowego programu wsparcia do samochodów elektrycznych „NaszEauto” podkreślił, że jest to ostatni tego typu program dotowany przez państwo. Według rynkowych ekspertów program dopłat ma jednak wiele wad.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas