Zgodna współpraca i ostra konkurencja na europejskim rynku

Koncerny samochodowe walczą z producentami części o dostęp do rynku napraw. To ostre starcie, od którego wyniku zależy podział rynku pomiędzy autoryzowane serwisy i warsztaty niezależne.

Publikacja: 18.04.2017 20:30

Foto: Bloomberg

Ponad 70 proc. wartości auta powstaje u dostawców części. Każdy koncern ma „własnego" dostawcę: dla marek niemieckich są to przede wszystkim Bosch, Continental i ZF, dla francuskich Valeo, Toyota korzysta w wielu wypadkach z komponentów Denso, a General Motors blisko współpracuje z Delphi. Własną grupę dostawców rozwinął Hyundai.

Taka symbioza jest konieczna, bo innowacje pomagają koncernom samochodowym zbudować swój wizerunek oraz zdobyć rynek. Tymczasem wiele z wynalazków, jak np. ABS, ESP, reflektory diodowe i laserowe, powstało najpierw w laboratoriach dostawców, a koncerny samochodowe jedynie dostosowały je do swoich potrzeb.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Analizy Rzeczpospolitej
Polski rynek e-commerce nie zwalnia mimo przeciwności