„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Bezsprzecznymi beneficjentami koronakryzysu są koncerny spożywcze. Zakupy ludzi pokazują, że najchętniej sięgają po gotowe jedzenie i półprodukty.

Aktualizacja: 25.04.2020 10:47 Publikacja: 25.04.2020 10:22

„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Foto: Adobe Stock

Szwajcarski koncern spożywczy Nestlé, potentat na europejskim rynku, w pierwszym kwartale br. zwiększył obroty o 4,3 proc. Szczególny wzrost zanotowano w dwóch grupach towarów: półproduktów i karmy dla zwierząt. W pierwszych trzech miesiącach tego roku obroty Nestlé wyniosły prawie 20 mld euro.

Handel detaliczny w Niemczech donosił w tym czasie o wzmożonych zakupach na początku epidemii, odnotowując wzrost obrotów o ok. 30 proc. Teraz gorączka zakupów już ustała, jest jednak za wcześnie, by stwierdzić, jak epidemia odbije się na bilansie handlu i na producentach.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Nowa gorzelnia w Lublinie za ponad 200 milionów złotych
Przemysł spożywczy
Zmarł polski „król wędlin”. Założyciel znanych zakładów mięsnych miał 78 lat
Przemysł spożywczy
Konkurent sieci KFC zapowiada wielkie inwestycje w Polsce
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Materiał Promocyjny
Fundusze Europejskie stawiają na transport intermodalny