Disney przywłaszczył sobie "hakuna matata". Afrykańczycy są oburzeni

Amerykański koncern Disney zastrzegł jako znak towarowy frazę "hakuna matata". To oburzyło mieszkańców Afryki. Jeden z nich zorganizował akcje wzywającą Disneya do rezygnacji z prawd do tego powiedzenia.

Aktualizacja: 21.12.2018 07:54 Publikacja: 21.12.2018 07:16

Disney przywłaszczył sobie "hakuna matata". Afrykańczycy są oburzeni

Foto: Bloomberg

ula

Hakuna matata  to nie tylko motto bohaterów disneyowskiego filmu "Król Lew", ale przede wszystkim popularnym powiedzeniem. Pochodzi z języka Suahili i oznacza "nie martw się" lub "bez obaw". Okazuje się, że w 2003 roku Disney zastrzegł motto bohaterów "Króla Lwa" znakiem towarowym.

Aktywista z Zimbabwe Shelton Mpala, postanowił przypomnieć światu o zawłaszczeniu afrykańskiego powiedzonka przez amerykańską korporację jeszcze przed premierą nowej, aktorskiej wersji filmu "Król Lew". Polska premiera jest zaplanowana na lipiec 2019 roku. Mpala stworzył petycję na serwisie change.org, w której pisze, że opatrzenie motta znakiem towarowym jest przejawem "kolonializmu i grabieży" i przekonuje fanów "Króla Lwa", by dołączyli się do protestu. Pod petycją podpisało się już ponad 120 tysięcy osób. Pierwotnie celem było 50 tys. podpisów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Media
„Globalny Chrząszcz”, nowość w ofercie podcastowej „Rzeczpospolitej”
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros Discover rozpoczął proces sprzedaży TVN
Media
Kto przejmie majątek Solorza? Ekspert wyjaśnia, co się może stać
Media
Dzieci Zygmunta Solorza wytoczą nowe działa. Już nie ukrywają, z kim walczą
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Media
Zygmunt Solorz przerywa milczenie. Zdradza komu zostawi swój majątek
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku