Ruszyła Rada Legislacyjna „Rzeczpospolitej”. Najlepsi eksperci, kluczowe rekomendacje

„Rzeczpospolita” wraz z pięcioma wiodącymi organizacjami przedsiębiorców i pracodawców inicjuje ambitny projekt – debatę nad reformami, które mogą odmienić zarówno funkcjonowanie państwa, jak i biznesu.

Publikacja: 28.03.2025 17:04

Ruszyła Rada Legislacyjna „Rzeczpospolitej”. Najlepsi eksperci, kluczowe rekomendacje

Foto: Rzeczpospolita

Celem tego unikalnego forum jest diagnozowanie problemów systemowych, wskazywanie kluczowych dysfunkcji i tworzenie rekomendacji dla lepszego prawa.

- To krok, który wpisuje się w kontynuowaną od lat misję opiniotwórczego medium, jakim jest „Rzeczpospolita”: wspieranie gospodarki i wolnego rynku, przy jednoczesnym promowaniu odpowiedzialnego podejścia do roli państwa w zapewnianiu stabilności. Jako redakcja pragniemy wpływać na rzeczywistość, umożliwiając spokojną debatę na temat wyzwań biznesowych, a tym samym kształtować kierunek rozwoju społeczeństwa i gospodarki – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

- Realizując ten projekt chcemy sięgnąć głębiej, chodzi nam bowiem nie tylko o recenzowanie tworzonych przepisów, ale chcemy też rozmawiać o systemowych reformach w miejscach, gdzie państwo słabo funkcjonuje - tłumaczy Tomasz Pietryga, autor koncepcji Rady Legislacyjnej „Rzeczpospolitej”.

Czytaj więcej

W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych

W skład Rady Legislacyjnej weszło pięć najważniejszych organizacji przedsiębiorców i pracodawców: Business Centre Club, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Pracodawcy RP, Konfederacja Lewiatan oraz Przedsiębiorcy.pl.

Pierwsze spotkanie Rady odbyło się w tym tygodniu, a dyskusja dotyczyła reformy składki zdrowotnej. Relacje z dyskusji i wnioski będzie można znaleźć za każdym razem na łamach „Rzeczpospolitej” oraz na dedykowanej temu projektowi stronie internetowej pro.rp.pl/radalegislacyjna.

Od lat „Rzeczpospolita” jest jednym z czołowych i najbardziej szanowanych tytułów w Polsce, utrzymując dominującą pozycję pod względem liczby cytowań w mediach. W 2024 r. „Rzeczpospolita” została uhonorowana tytułem najbardziej opiniotwórczego medium dekady. W latach 2014-2023 była cytowana łącznie blisko 200 tys. razy. W 2024 r. „Rzeczpospolita” była najczęściej cytowanym tytułem prasowym w kraju.

Wydawcą „Rzeczpospolitej” jest Gremi Media SA, które wydaje również dziennik „Parkiet”, miesięcznik „Wieści Rolnicze”, a także prowadzi serwisy internetowe, z których średnio miesięcznie korzysta ponad 5,6 mln realnych użytkowników (średnia miesięczna za 2024 r. wg. Badania Mediapanel/Gemius PBI). W skład portfolio serwisów wchodzą między innymi: rp.pl, parkiet.com, wiescirolnicze.pl, historia.uwazamrze.pl, oraz liczne serwisy branżowe, takie jak regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, sukces.rp.pl, moto.rp.pl, cyfrowa.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Gremi Media posiada także pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.

Celem tego unikalnego forum jest diagnozowanie problemów systemowych, wskazywanie kluczowych dysfunkcji i tworzenie rekomendacji dla lepszego prawa.

- To krok, który wpisuje się w kontynuowaną od lat misję opiniotwórczego medium, jakim jest „Rzeczpospolita”: wspieranie gospodarki i wolnego rynku, przy jednoczesnym promowaniu odpowiedzialnego podejścia do roli państwa w zapewnianiu stabilności. Jako redakcja pragniemy wpływać na rzeczywistość, umożliwiając spokojną debatę na temat wyzwań biznesowych, a tym samym kształtować kierunek rozwoju społeczeństwa i gospodarki – mówi Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Media
Szyld z logo Twittera wystawiony na sprzedaż. Waży 250 kg
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Media
Prezes SkyShowtime: Europa to nasza ojczyzna. To nie koniec rewolucji
Media
Donald Trump uciszył „Głos Ameryki”. Elon Musk: Nikt ich już nie słucha
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście