Rozpoznawalny na całym świecie szyld z logo Twittera ponownie został wystawiony na sprzedaż. Ogromny niebieski ptak, który wisiał na siedzibie firmy w San Francisco, po raz pierwszy trafił na aukcję w 2023 roku, niedługo po tym jak Elon Musk przejął Twittera, a następnie zmienił jego nazwę na X. Najbogatszy człowiek świata zorganizował wtedy aukcję pamiątek pozostałych z poprzedniej ery popularnej platformy społecznościowej.
Szyld nabył wtedy dom aukcyjny RR Auction, a teraz na powrót wystawił go na sprzedaż. Oferty przekraczają już 21 tys. dolarów (około 80 tys. zł), a według sprzedawcy mogą sięgnąć nawet 40 tys. dolarów.
Szyld z logo Twittera trafił na aukcję. To ikona technologii
Skąd tak duże zainteresowanie nieaktualnym już szyldem firmy? Choć Twittera zastąpił X, logo błękitnego ptaka stanowi ważny symbol rozwoju mediów społecznościowych na całym świecie – podobnie jak stworzona wokół serwisu nomenklatura, jak „tweety” czy „tweetować”, wciąż chętnie używana przez internautów.
Czytaj więcej
Jest najbogatszym człowiekiem. Mógł pozostać wizjonerem technologii i biznesu, ale było mu mało. Teraz zbiera żniwo swej ideologicznej krucjaty. Rośnie liczba ataków na auta, ładowarki i salony Tesli. Hakerzy zaś uderzyli w X.
Logo ptaka nazywane jest „Larry the Bird”, na cześć amerykańskiego koszykarza Larry'ego Birda. Wystawiony na aukcję szyld ma ponad 3,6 m wysokości i waży 250 kg.