Szyld z logo Twittera wystawiony na sprzedaż. Waży 250 kg

Słynny szyld przedstawiający niebieskiego ptaszka, który wisiał na siedzibie Twittera (obecnie X), trafił na aukcję. Zainteresowanie kupnem „Larry’ego”, jak określa się logo ptaka, jest ogromne.

Publikacja: 18.03.2025 15:08

Była siedziba Twittera w San Francisco

Była siedziba Twittera w San Francisco

Foto: Adobe Stock

Rozpoznawalny na całym świecie szyld z logo Twittera ponownie został wystawiony na sprzedaż. Ogromny niebieski ptak, który wisiał na siedzibie firmy w San Francisco, po raz pierwszy trafił na aukcję w 2023 roku, niedługo po tym jak Elon Musk przejął Twittera, a następnie zmienił jego nazwę na X. Najbogatszy człowiek świata zorganizował wtedy aukcję pamiątek pozostałych z poprzedniej ery popularnej platformy społecznościowej.

Szyld nabył wtedy dom aukcyjny RR Auction, a teraz na powrót wystawił go na sprzedaż. Oferty przekraczają już 21 tys. dolarów (około 80 tys. zł), a według sprzedawcy mogą sięgnąć nawet 40 tys. dolarów.

Szyld z logo Twittera trafił na aukcję. To ikona technologii

Skąd tak duże zainteresowanie nieaktualnym już szyldem firmy? Choć Twittera zastąpił X, logo błękitnego ptaka stanowi ważny symbol rozwoju mediów społecznościowych na całym świecie – podobnie jak stworzona wokół serwisu nomenklatura, jak „tweety” czy „tweetować”, wciąż chętnie używana przez internautów.

Czytaj więcej

Tesle płoną już nawet w Berlinie. Elon Musk wzbudził gniew

Logo ptaka nazywane jest „Larry the Bird”, na cześć amerykańskiego koszykarza Larry'ego Birda. Wystawiony na aukcję szyld ma ponad 3,6 m wysokości i waży 250 kg.

„Choć Twitter i jego niebieski ptak przeszły już na emeryturę, symbol ten pozostaje ikoną technologii i historii mediów społecznościowych, tak rozpoznawalnym, że plasuje się w lidze marek jak Nike czy Apple” — czytamy w ogłoszeniu RR Auction.

Elon Musk przejął Twittera w październiku 2022 roku, a w kwietniu 2023 roku przemianował firmę na X. Multimiliarder był zdeterminowany, by dokonać całościowego rebrandingu i pozbyć się wszystkich niebieskich ptaków zarówno z internetu, jak i z siedziby firmy. „Larry” sfrunął wtedy z elewacji budynku, jak i jej wnętrza, a w wystroju pojawiło się więcej czarnych elementów – i oczywiście nowe logo X. Musk postanowił też opuścić San Francisco i przenieść siedzibę portalu społecznościowego do Teksasu.

Rozpoznawalny na całym świecie szyld z logo Twittera ponownie został wystawiony na sprzedaż. Ogromny niebieski ptak, który wisiał na siedzibie firmy w San Francisco, po raz pierwszy trafił na aukcję w 2023 roku, niedługo po tym jak Elon Musk przejął Twittera, a następnie zmienił jego nazwę na X. Najbogatszy człowiek świata zorganizował wtedy aukcję pamiątek pozostałych z poprzedniej ery popularnej platformy społecznościowej.

Szyld nabył wtedy dom aukcyjny RR Auction, a teraz na powrót wystawił go na sprzedaż. Oferty przekraczają już 21 tys. dolarów (około 80 tys. zł), a według sprzedawcy mogą sięgnąć nawet 40 tys. dolarów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Prezes SkyShowtime: Europa to nasza ojczyzna. To nie koniec rewolucji
Media
Donald Trump uciszył „Głos Ameryki”. Elon Musk: Nikt ich już nie słucha
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń