Miesiące letnie nie są okresem intensywnych zakupów, ale handel nie znosi próżni. Dlatego w sklepach królują wtedy obniżki cen, co dla klientów ma być głównym argumentem do odwiedzin. Jednak świta nadzieja dla handlowców.
Po cichu i bez specjalnego wsparcia promocyjnego rodzi się moda na obdarowywanie uczniów z okazji zakończenia roku szkolnego. Do takich planów przyznało się 37 proc. osób w badaniu Smartscope dla sieci RTV Euro AGD. W sumie plany prezentowe ma aż 56 proc. rodziców dzieci w wieku szkolnym i 19 proc. znajomych lub członków rodziny.
Co może być jeszcze bardziej zaskakujące, to deklarowany budżet na tego rodzaju upominki – średnio jest to aż 640 zł. W skali kraju mamy więc do czynienia z nowym, znaczącym sezonem zakupowym. Liczba uczniów w Polsce to bowiem niemal 5 mln, zatem nawet jeśli tylko część taki prezent otrzyma, to handel na pewno to odczuje.
Czytaj także:Na dzieci wydajemy majątek. Pociechy wybierają nawet meble