Czas na poprawę kondycji

Przed pandemią 59 proc. Polek deklarowało, że jest aktywnych fizycznie przynajmniej raz w miesiącu. Obecnie aż 72 proc. twierdzi, że nie ma czasu, by o siebie zadbać.

Publikacja: 28.06.2021 21:00

63 proc. ćwiczących kobiet liczy na to, że ich aktywność fizyczna będzie wspierana przez pracodawców

63 proc. ćwiczących kobiet liczy na to, że ich aktywność fizyczna będzie wspierana przez pracodawców

Foto: shutterstock

ARTYKUŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z BENEFIT SYSTEMS

W sondażu Ipsos COVID 365+ przeprowadzonym na początku kwietnia tego roku znacząca większość Polaków podkreśla, że zdrowie jest obecnie dla nich największą wartością. Pomimo tych deklaracji i wysokiej świadomości na temat wpływu stylu życia na choroby cywilizacyjne, a także na przebieg zakażenia koronawirusem, aż 47 proc. Polek nie realizuje minimalnego poziomu aktywności rekomendowanych przez Światową Organizację Zdrowia. A to przekłada się na pogorszenie ich kondycji psychofizycznej.

Firmy chcą wspierać zdrowie pracowników

Regularny ruch i aktywność, także w czasie pandemii, jest koniecznością, o czym wie aż 64 proc. ćwiczących Polek. Grupa ta zdaje sobie sprawę, że sport wpływa na samopoczucie i efektywność w pracy. Jednocześnie zdecydowana większość z nich (63 proc.) liczy w tym zakresie na wsparcie ze strony pracodaw-ców, którzy ich zdaniem powinni zwiększyć swoje zaangażowanie w zakresie wsparcia aktywnego stylu życia.

I to właśnie utrzymanie zdrowia, efektywności i motywacji pracowników, pracujących w pandemii zdalnie lub w trybie hybrydowym, stanowi jedno z głównych wyzwań pracodawców. Według badania MultiSport Index 2020 aż 39 proc. aktywnych zawodowo Polek wykonuje swoje obowiązki zdalnie z powodu Covid-19. Aż trzy na cztery osoby pracujące do czterech dni w tygodniu zdalnie odczuwa negatywne konsekwencje pracy w warunkach domowych, w tym m.in. przewlekły stres czy ból pleców.

Pracodawcy deklarują, że zdają sobie sprawę z problemów związanych ze zdrowiem oraz potrzeb pracowników pracujących zdalnie. Aż 82 proc. międzynarodowych firm w czasie pandemii zwiększyło wydatki na wsparcie zdrowia pracowników. Dodatkowo 41 proc. zarządzających w firmach uważa, że w przyszłości promocja aktywności fizycznej będzie kluczowym działaniem wspierającym zdrowie pracowników, podobnie jak budowanie ich odporności fizycznej oraz psychicznej. Znaczna część pracowników (44 proc.) jest zdania, że świadczenia pozapłacowe wspierające profilaktykę zdrowotną, do której zalicza się również regularnie uprawiana aktywność fizyczna, będą miały dla nich w najbliższym czasie największe znaczenie.

Z analiz Benefit Systems wynika, że kobiety coraz częściej mobilizują się, mimo pandemii, do wysiłku fizycznego. Jak wynika z badania MultiSport Index 2020, aż 61 proc. aktywnych fizycznie Polek ćwiczy dla zdrowia lub przyjemności i relaksu. Naturalną tego konsekwencją jest zwiększenie popularności aktywności wspierających te dwa obszary. Już teraz, przy wsparciu pracodawców, coraz liczniejsza grupa pracowników wraca do aktywnego i zdrowego stylu życia. Widać to w rosnącej liczbie kart MultiSport oraz w zainteresowaniu nowym produktem spółki Benefit Systems, czyli Programem MultiLife. Program powstał w czasie pandemii i stanowi odpowiedź na potrzeby pracowników w zmieniającej się rzeczywistości, gdzie ważne są wyselekcjonowane usługi oraz wsparcie najlepszych ekspertów dostępne 24/7, w każdym miejscu i o każdej porze. Twórcy MultiLife skupili się na dwóch kluczowych obszarach w życiu osób aktywnych zawodowo, czyli „Zdrowie i ciało", zapewniając dostęp m.in. do treningów online, profesjonalnego programu zdrowego odżywiania, a także „Dusza i umysł", w którym istotne są m.in. rozwój osobisty i redukcja stresu.

Wirtualne treningi wciąż popularne

Co ciekawe, mimo ponownego otwarcia obiektów sportowych rośnie także zainteresowanie treningami online, które dla wielu pracowników stanowią natu-ralne uzupełnienie ćwiczeń w obiektach sportowo-rekreacyjnych. W tym roku wirtualne treningi z serii Body & Mind były najczęstszym wyborem użytkowników platformy treningowej Yes2Move. Aktywne fizycznie Polki chętnie korzystają także z kursów mindfulness – wśród użytkowników karty MultiSport po takie rozwiązanie sięgnęło w styczniu o 30 proc. więcej osób niż w grudniu ubiegłego roku.

Twórca karty MultiSport nie zwalnia tempa w edukowaniu pracodawców i pracowników, bo według Emilii Rogalewicz, członka zarządu Benefit Systems, odpowiedzialnej za strategię sprzedaży i obsługę klienta, aktywność, choćby najmniejsza, pomaga w zachowaniu dobrego samopoczucia i obniżeniu poziomu stresu wywołanego pandemią. – Kobiety, które w czasie pandemii zrezygnowały z aktywności, mogą do niej powrócić, zaczynając choćby od prostych ćwiczeń we własnym domu, korzystając np. z oferty treningów online, a następnie z wizyt w klubach fitness. W tym zakresie dużym wsparciem i motywacją może być kar-ta MultiSport – wyjaśnia ekspertka.

Zdrowie
Co dalej z regulacją saszetek nikotynowych?
Zdrowie
"Czarodziejska różdżka" Leszczyny. Co z wotum nieufności wobec minister zdrowia?
Zdrowie
Reforma szpitali na politycznym zakręcie
Zdrowie
Reforma szpitali. Projekt trafi do ponownych konsultacji
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Zdrowie
Dziecko też może mieć kryzys psychiczny