Izba Odpowiedzialności Zawodowej o sprawie adwokata, który się reklamował

Brak wdrożenia dyrektywy w chwili czynu nie uniemożliwia stosowania unijnych regulacji przy jego ocenie – uznała Izba Odpowiedzialności Zawodowej. I uchyliła wyrok wobec adwokata, który reklamował swoje usługi w internecie.

Publikacja: 15.01.2025 17:30

Izba Odpowiedzialności Zawodowej o sprawie adwokata, który się reklamował

Foto: Adobe Stock

Sprawa zaczęła się jeszcze w marcu 2018 r., gdy w sieci pojawiła się prosta reklama działalności obwinionego – zawierała jego nazwisko, miasto, w którym świadczył usługi, oraz informacje, że jest adwokatem, a także link do strony kancelarii. Za taką formę promocji izbowy sąd dyscyplinarny wymierzył mu karę upomnienia, którą podtrzymał Wyższy Sąd Dyscyplinarny Adwokatury. Uznano to bowiem za naruszenie obowiązującego wówczas adwokatów zakazu reklamy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Praca, Emerytury i renty
Nie wszyscy uprawnieni dostaną 13. emeryturę w tej samej wysokości. Od czego zależy kwota?
Prawo karne
Rośnie przestępczość obcokrajowców. Potrzebna nowa strategia
Zawody prawnicze
Państwo nie chce już płacić milionów komornikom za przymusową emeryturę
Sądy i trybunały
Prawnicy kojarzeni z poprzednią władzą jednoczą siły. Inicjatywa wyszła z TK
Konsumenci
Jest pierwszy „polski” wyrok dotyczący sankcji kredytu darmowego
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce