Tunele o długości ponad 13,5 km i 13 stacji – tak do 2019 r. będzie wyglądała II linia metra - zapowiadają władze Warszawy. Ruszył przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii podziemnej kolejki – trzech stacji w kierunku zachodnim i trzech w kierunku północno-wschodnim.
Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i tunel do zawracania, gdzie pociągi będą zmieniały kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi będą kontynuowały jazdę na Bemowo i Targówek.
- Kontynuujemy inwestycje w najnowocześniejszy środek transportu w mieście – podziemną kolej. Centralny odcinek II linii metra jest gotowy, teraz rozbudujemy go o kolejne stacje, a dzięki temu tworzy się miasto – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
Podobnie jak centralny odcinek II linii metra, również ten etap prac będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Jest to strategiczny projekt w inwestycjach rządowych i Warszawa ubiega się o dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85 proc. inwestycji. Wraz z taborem będzie to 4 mld zł.
Prezydent Warszawy skierowała do Biuletynu Zamówień Publicznych Wspólnot Europejskich ogłoszenie o rozpoczęciu przetargu na: I etap realizacji odcinka zachodniego – od szlaku za stacją C9 „Rondo Daszyńskiego" do torów odstawczych za stacją C6 oraz I etap realizacji odcinka północno-wschodniego – od szlaku za stacją C15 „Dworzec Wileński" do torów odstawczych za stacją C18.