Loże dla VIP na nowych stadionach

Nawet 650 tys. zł kosztuje dwuletnie korzystanie z loży VIP na warszawskiej arenie. Ale i tak chętnych nie brakuje

Aktualizacja: 10.08.2011 00:38 Publikacja: 09.08.2011 21:58

Wloży na Stadionie Narodowym oprócz minikuchni i luksusowych mebli będzie też 42-calowy telewizor do

Wloży na Stadionie Narodowym oprócz minikuchni i luksusowych mebli będzie też 42-calowy telewizor do oglądania powtórek akcji

Foto: NCS, Jerzy Kośnik JK Jerzy Kośnik

Skórzana kanapa, osobisty kelner donoszący przekąski i drinki, klimatyzacja oraz panoramiczne okno, przez które doskonale widać zmagania piłkarzy. To tylko część wygód, jakie czekają na tych, którzy wykupią luksusowe pomieszczenia na  nowych stadionach.

 

To wydatek, który się opłaci?

– Loże VIP to zupełnie nowy produkt na polskim rynku – mówi Daria Kulińska, rzeczniczka prasowa Stadionu Narodowego w Warszawie, na którym po zakończeniu budowy ma się znaleźć 65 takich pomieszczeń. Ich powierzchnia wyniesie od 38 do 43 mkw. Będzie można korzystać z minikuchni, łącza VoIP (telefonia internetowa), bezprzewodowego Internetu, a powtórki akcji oglądać na 42-calowym ekranie telewizora pracującego w systemie Digital Signage.

Miejsce parkingowe, oddzielne wejście, indywidualny katering, a przede wszystkim dostęp do strefy biznesowej – na tym najbardziej zależy klientom, którzy decydują się na wykupienie loży – mówi Magdalena Malara, rzeczniczka prasowa spółki Wrocław 2012 koordynującej budowę wrocławskiego stadionu.

Projekt stadionu przewiduje 30 różnych pomieszczeń dla najbogatszych kibiców, ale chętnych na ekskluzywne lokum jest znacznie więcej. O tym, co znajdzie się w  środku, będą decydować wynajmujący.

Chętnych nie brakuje też na  loże na warszawskim Stadionie Narodowym. I to mimo że za  dwuletnią możliwość nieograniczonego korzystania z luksusowego lokum trzeba zapłacić nawet 650 tys. zł netto. – Około 30 procent lóż mamy już zarezerwowanych – mówi Kulińska.

– To wydatek, który się opłaci – twierdzi prezes dużej spółki zainteresowany lożą w stolicy. – Będę tam zapraszał kluczowych kontrahentów, z którymi chciałbym bliżej współpracować w kolejnych latach. Jeśli zacieśnianie więzi przełoży się na kontrakty, zyski będę liczył w dziesiątkach milionów.

Dzięki lożom również zarządzający stadionami będą się mniej martwić o utrzymanie obiektów budowanych z myślą o Euro 2012 (na Narodowym dochody z lóż mają stanowić jedną trzecią przychodów).

– Duże zainteresowanie prywatnymi modułami na stadionach wynika przede wszystkim z faktu, iż oddawane są najemcom do dyspozycji nie tylko podczas ważnych wydarzeń sportowych i rozrywkowych, ale przez całą dobę i siedem dni w tygodniu – twierdzi Mateusz Bracisiewicz, właściciel serwisu internetowego Luksusowi.pl. – Powszechne na Zachodzie jest ich wykorzystywanie w biznesie: do organizacji spotkań, konferencji czy prezentacji nowych produktów. Nie bez znaczenia są też sprzedawane w pakiecie bilety na  wszelkie masowe imprezy organizowane na stadionie czy miejsca reklamowe.

Poza Warszawą ceny wynajmu lóż też do niskich nie należą. W Poznaniu oscylują wokół 200 tys. zł za sezon. – Jacuzzi nie ma – zastrzega się Ryszard Żukowski, dyrektor spółki Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji, która zarządza stadionem miejskim w Poznaniu. W zmodernizowanym na potrzeby m.in. Euro 2012 obiekcie mieści się  45 lóż dla 480 osób. – To komfortowo wyposażona sala, ale bez luksusów. Skórzana kanapa, wygodne fotele czy drewniana podłoga to dziś nic nadzwyczajnego – dodaje.

Według cennika gdańskiej PGE Areny za 20-osobowe komfortowe lokum trzeba zapłacić ponad 389 tys. zł plus VAT za sezon. Koszt wynajmu loży dla 10 osób na jedną imprezę sięga 20 tys. zł.

Można zaspokoić niemal każdą zachciankę

Ale usługi VIP na stadionach to nie pierwsze takie udogodnienia dla biznesmenów. Od 2008 r. mogą korzystać ze specjalnych pomieszczeń na lotnisku Okęcie w Warszawie. Wykupienie tej usługi gwarantuje krótki czas odprawy.

– Po opuszczeniu samolotu odwożą mnie podstawionym samochodem pod salon VIP, w którym przy dobrym drinku oczekuję na odprawę. Do mojej dyspozycji jest zawsze ktoś z obsługi lotniska, kto np. zamawia dla mnie taksówkę – opowiada dyrektor oddziału międzynarodowej firmy budowlanej.

Za jednorazowe skorzystanie z usługi trzeba zapłacić 780 zł plus VAT , ale Okęcie ma też coś dla mniej zamożnych. To salony Executive, gdzie za 98 zł można poczuć się prawie jak VIP.

Jak zapewnia Radosław Żuk, dyrektor biura PR na Okęciu, obsługa lotniska jest w stanie spełnić niemal każdą zachciankę zamożnych klientów (pozastandardowe usługi są dodatkowo płatne). Ale szczegółów nie chce zdradzić. – Bo dyskrecja to jeden z elementów, za który płacą nasi klienci – wyjaśnia Żuk.

– Loże VIP służą bardzo ważnej potrzebie psychicznej człowieka, czyli próżności – zauważa prof. Zbigniew Nęcki, psycholog biznesu z UJ. – Mecze można przecież oglądać z trybuny. Stamtąd też dobrze widać. Tyle że na trybunie nie ma tego szpanu – mówi. Dodaje, że luksusowa konsumpcja służy budowaniu prestiżu i własnej pozycji: – To potrzeba błysku i pokazania wyższości nad gawiedzią.

Skórzana kanapa, osobisty kelner donoszący przekąski i drinki, klimatyzacja oraz panoramiczne okno, przez które doskonale widać zmagania piłkarzy. To tylko część wygód, jakie czekają na tych, którzy wykupią luksusowe pomieszczenia na  nowych stadionach.

To wydatek, który się opłaci?

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!