Aktualizacja: 20.12.2019 17:21 Publikacja: 20.12.2019 17:14
Foto: AFP
Jak pisaliśmy na początku grudnia, czeski przewoźnik Leo Express uruchamia nowe połączenie kolejowe z Polski, tym razem na trasie Wrocław - Praga. Przejazd inauguracyjny prywatnej firmy, która może stać się rywalem PKP Intercity, ma odbyć się tuż przed okresem świątecznym, w sobotę 21 grudnia o godz. 5.58.
Ceny biletów na podróż do stolicy Czech są niezwykle kuszące, zaczynają się bowiem już od… 17 złotych. Okazało się, że chętnych na pierwszy przejazd było aż zbyt wielu i przewoźnik w błyskawicznym tempie wyprzedał wszystkie miejsca siedzące, a nawet stojące. To jednak nie powstrzymało go przed dalszym sprzedawaniem biletów i w piątek 20 grudnia, jak zwróciły uwagę Koleje Dolnośląskie, wydano ich już dwa razy więcej, niż było miejsc w pociągu.
„Otrzymaliśmy niepokojącą informację o niekontrolowanej sprzedaży biletów przez czeskiego przewoźnika Leo Express, odpowiedzialnego za obsługę tego połączenia. W jej wyniku liczba biletów zakupionych przez pasażerów stanowi dwukrotność liczby dostępnych miejsc w pociągu Stadler Flirt 480, przewidzianym do obsługi tej trasy” - ostrzegają Koleje Dolnośląskie w komunikacie.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Przewoźnik właśnie ogłosił kolejne połączenie: od połowy kwietnia poleci na Maltę. To już dziewiąty nowy kierunek w tym roku. Flota jeszcze w 2024 r. ma się zwiększyć do 86 samolotów.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Boeing rozpoczął zapowiadane cięcia zatrudnienia od stanu Waszyngton, gdzie pod Seattle mieści się słynna fabryka koncernu. Wypowiedzenia dostało już 438 związkowców, którzy zorganizowali siedmiotygodniowy strajk.
Już jutro Pałac Kultury i Nauki zamieni się w globalne centrum turystyki, goszcząc ponad 180 wystawców z 29 krajów. Odkryj wyjątkowe oferty, poznaj innowacyjne rozwiązania, zainspiruj się fascynującymi opowieściami podróżników i nawiąż cenne kontakty biznesowe. Dołącz do tego niezwykłego wydarzenia, które kształtuje przyszłość podróżowania!
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Pod hasłem „W 3 dni dookoła świata” w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie trwa druga edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF Warsaw 2024. Podczas tego najważniejszego wydarzenia w branży turystycznej na dwóch piętrach wystawia się prawie 200 wystawców z 29 krajów.
Większość turystów z Polski wypoczywa w czarnomorskich kurortach Bułgarii, jednak ci indywidualni, podróżujący samochodem coraz śmielej podróżują w głąb kraju, odkrywając jego mniej znane oblicze.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
- Idą dobre czasy dla turystyki polskiej i europejskiej - mówił podczas otwarcia Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF Warsaw wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys. - W pierwszych trzech kwartałach tego roku przyjechało do Polski pięć i pół procent więcej turystów niż w tym samym czasie 2019 roku, a turystyka wyjazdowa rośnie o 25 procent.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas