Rosyjskie linie uziemiły jedną trzecią floty. Silniki z USA są zbyt nowoczesne

Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty Airbus A320neo, bo mają amerykańskie silniki. Sankcje uniemożliwiają ich serwisowanie i kupno części. A zamienników brak. To samo czeka wkrótce inne rosyjskie linie, w tym Aerofłot.

Publikacja: 02.07.2024 10:11

Rosyjskie linie uziemiły samoloty Airbus A320neo

Airbus A320neo

Rosyjskie linie uziemiły samoloty Airbus A320neo

Foto: materiały prasowe

Wycofanie europejskich maszyn przez linie S7 zapowiedział w poniedziałek Dmitrij Jadrow, szef Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Rosji. Według niego chodzi o samoloty pasażerskie z silnikami amerykańskiej firmy Pratt & Whitney. Ze względu na sankcje nałożone na Rosję, silniki te stały się niemożliwe do naprawy i konserwacji.

Próba znalezienia części zamiennych lub negocjowania naprawy w Iranie zakończyła się fiaskiem: silniki P&W są najnowszej generacji i ani irańscy, ani chińscy, ani specjaliści rosyjscy linii S7 nie są w stanie opanować ich naprawy, podało źródło Kommersanta w ministerstwie transportu.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Amerykanie boją się wsiadać do samolotów. Musk i katastrofy zrobiły swoje
Transport
Nowe szczegóły katastrofy na Morzu Północnym. Kapitan to Rosjanin
Transport
Brazylijski Embraer ma plany dla Polski. Ale LOT i MON muszą zrobić zakupy
Transport
Płonie amerykański tankowiec z paliwem dla armii. Staranował go kontenerowiec
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Transport
Niemcy apelują do pasażerów: nie jedźcie na lotnisko
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń