Aktualizacja: 21.02.2025 11:13 Publikacja: 23.11.2023 03:00
Linie lotnicze chwalą się coraz lepszymi wynikami finansowymi
Foto: Bloomberg
Linie lotnicze chwalą się coraz lepszymi wynikami finansowymi. Według prognozy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) w tym roku zarobią na każdym przewiezionym pasażerze nie 1,1 dolara, jak wynikało z prognozy z grudnia 2022 r., ale aż 2,25 dolara.
Lotnicze lobby przekonuje, że wzrost cen biletów jest niższy niż poziom inflacji w Europie. I że realnie płacimy za podróże o 16 procent więcej niż przed pandemią, podczas gdy wzrost cen w krajach Unii Europejskiej w tym samym czasie sięgnął 20 procent. A wyższe koszty lotniczych podróży to przede wszystkim wynik droższych opłat lotniskowych i pojawienie się nowych podatków.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Ruch pasażerski na polskich lotniskach wzrósł w zeszłym roku o 15,6 procent i osiągnął liczbę 59,5 miliona podróżnych. Trzy największe lotniska to Lotnisko Chopina (21 mln), Kraków (11 mln) i Gdańsk (6,7 mln).
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
W krakowskiej komunikacji miejskiej pojawiły się nowe urządzenia do sprzedaży biletów krótkookresowych. E-biletomaty nie drukują biletów, tylko automatycznie je kasują i w bezpieczny sposób przypisują do środka płatniczego pasażera.
Nadchodzi koniec zasady de minimis w imporcie i będzie to rewolucja w e handlu i logistyce. Małe paczki także będą clone.
Nie zawsze i nie wszędzie na wakacje trzeba lecieć samolotem. Niemieckie biuro podróży specjalizujące się w wycieczkach z przejazdem pociągami, Ameropa, twierdzi, że klienci coraz chętniej wybierają podróż koleją. Touroperator zanotował wzrost sprzedaży pakietów dynamicznych o 140 procent, rok do roku.
Inwestorzy i najemcy będą nadal wymagać wysokich standardów środowiskowych nieruchomości magazynowych, ponieważ zapewniają oszczędności operacyjne i długofalowo dadzą lepszą stopę zwrotu.
Deweloper powiększa swoje polskie portfolio o park logistyczny w Gdańsku. Obiekt ma niemal 43 tys. mkw. powierzchni.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas