Aktualizacja: 22.11.2024 03:01 Publikacja: 28.03.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
W kwietniu drogowcy wreszcie dokończą budowę ostatniego odcinka autostrady A1. To 24 km trasy pomiędzy Kamieńskiem a Piotrkowem Trybunalskim, gdzie wciąż jeszcze obowiązuje ograniczenie prędkości. W rezultacie cała A1, od Gdańska aż do granicy z Czechami, będzie gotowa. Wkrótce powinniśmy pojechać także dokończoną zachodnią obwodnicą Łodzi, czyli brakującym 15-kilometrowym fragmentem drogi ekspresowej S14 pomiędzy Aleksandrowem Łódzkim a połączeniem z autostradą A2. To sprawi, że Łódź stanie się pierwszym miastem w Polsce z pełnym ringiem w ciągu dróg szybkiego ruchu (A1, A2, S8 i S14).
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Lotnisko Chopina w Warszawie w październiku odprawiło niemal 1,9 mln pasażerów. To o 14,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku. I więcej niż prognozował wcześniej port.
Boeing rozpoczął zapowiadane cięcia zatrudnienia od stanu Waszyngton, gdzie pod Seattle mieści się słynna fabryka koncernu. Wypowiedzenia dostało już 438 związkowców, którzy zorganizowali siedmiotygodniowy strajk.
W grudniu 2024 r. zostaną przedstawione szczegóły rozbudowy lotniska Chopina. - Wtedy poinformujemy o przyjętej koncepcji, harmonogramie i kosztach - powiedział PAP Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Uruchomiono gigantyczny port w Chancay w Peru, największy w Ameryce Płd., zbudowany przez Chiny, które masowo inwestują w Ameryce Łacińskiej. Prezydent Xi Jinping i prezydent Peru, Dina Beluarte uczestniczyli w uroczystej inauguracji olbrzymiego portu (nadal w budowie) przez chińskie firmy w Chancay w prowincji Huaral, 80 km na północ od stolicy kraju, Limy. Jest połączony tunelem z autostradą panamerykańską i ze stolicą kraju..
Projekty sieci transeuropejskiej mają na Litwie priorytet – pisze po alarmującym tekście „Rzeczpospolitej” litewska wiceminister transportu i komunikacji.
Po drodze prowadzącej w Tatry od piątku jedzie się szybciej i wygodniej. W ostatnim dniu wakacji drogowcy oddali jeden z jej najbardziej malowniczych fragmentów.
Uzgodnienia i pozwolenia drogowe to ogromne wyzwania, z jakimi musi się zmierzyć inwestor przystępując do projektowania inwestycji. Głównym problemem jest czasochłonność procedur i uznaniowość zarządców dróg, którzy narzucają kosztowne rozwiązania.
Inwestorzy prywatni, by mieć dostęp do drogi publicznej partycypują w jej budowie. Warunki współpracy narzuca zarządca drogi.
Każdy inwestor planujący budowę musi przebrnąć przez wieloetapowe procedury administracyjne. Im zamierzenie jest poważniejsze, tym więcej trzeba spełnić formalności, czyli uzyskać zgód, pozwoleń, decyzji. Na jakie ułatwienia można liczyć po zmianie przepisów? Jakie problemy mogą pojawić się w praktyce?
Przeszło 1300 inwestycji dla zwiększenia bezpieczeństwa na drogach krajowych będzie kosztować 41 mld zł. Przebudowane zostaną niebezpieczne odcinki dróg, ryzykowne mosty, pojawią się ronda w miejsce skrzyżowań.
Kto wyjeżdża na majówkę nad Bałtyk, musi się liczyć z perspektywą utknięcia w korkach. Na głównych trasach dojazdowych prowadzących do morza trwają budowy, mocno spowalniające podróż. Pracujących tam drogowców tak szybko nie pożegnamy.
Rozkręcają się inwestycje na małopolskiej części drogi ekspresowej S7, strategicznej trasie dla regionu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas