Aktualizacja: 26.12.2020 19:17 Publikacja: 26.12.2020 19:11
Foto: Bloomberg
Obie gazety powołały się na nieoficjalne źródła i zaznaczyły, że cała sprawa jest daleka od sfinalizowania.
Pomysł nie jest nowy, bo pochodzi z końca lutego 2020. Ale plany konsolidacji na rynku europejskim oddaliła pandemia COVID-19. I fakt, że praktycznie już każdy przewoźnik dostał pomoc publiczną. Jest mało prawdopodobne, aby rządy przyjaznym okiem patrzyły na przejmowanie konkurencji za pieniądze podatników. Lufthansa dostała od swojego rządu 9 mld euro państwowego wsparcia. A w umowie z Komisją Europejską, na mocy której Niemcy wsparli swojego przewoźnika, jest zapis, że do czasu spłacenia 75 proc. pożyczonego kapitału Lufthansa nie ma prawa przejmowania więcej niż 10 proc. w konkurencyjnej linii bądź jakiejkolwiek firmie z branży lotniczej. Niemiecka linia właśnie ogłosiła porozumienie o obniżeniu zarobków pilotów w zamian za powstrzymanie się od zwolnień do końca marca 2022, a w ostatnią środę, 23 grudnia opublikowała plan cięcia kosztów, w tym zawieszenie przyjmowania jakichkolwiek pracowników.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Mimo bardzo trudnej sytuacji finansowej, Boeing zdecydował się wesprzeć kampanię wyborczą Donalda Trumpa milionem dolarów. Niewiele to pomogło w stosunkach z jego administracją.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Huragan Éowyn uderzył w Wielką Brytanię z wiatrem o prędkości 160 km na godzinę. Brytyjskie władze zdecydowały o zamknięciu lotnisk i szkół w regionach, gdzie sztorm uderzy najmocniej.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Ropa ma być tańsza, a zyski linii lotniczych i ich marże – wyższe. Samolotów coraz bardziej będzie brakować i zapełnią się bardziej niż w 2024 roku. Wracają także biznesowe podróże lotnicze.
Kraków, Bydgoszcz, Wrocław i Poznań dostały wielomilionowe dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Przyznane wsparcie pozwoli na inwestycje w zeroemisyjny transport zbiorowy.
EU podpisała 17 stycznia porozumienie z Ukrainą, na mocy którego ukraińscy przewoźnicy międzynarodowi będą mogli korzystać z inteligentnych tachografów.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Sejm zaakceptował większość poprawek Senatu do nowelizacji prawa lotniczego. Nowe przepisy wprowadzają istotne zmiany w regulacjach dotyczących lotów dronami w Polsce, w tym obowiązek ubezpieczenia dla części operatorów.
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Mimo bardzo trudnej sytuacji finansowej, Boeing zdecydował się wesprzeć kampanię wyborczą Donalda Trumpa milionem dolarów. Niewiele to pomogło w stosunkach z jego administracją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas