Aktualizacja: 24.11.2024 23:11 Publikacja: 20.09.2021 18:43
Foto: Bloomberg
Niemiecki przewoźnik wyemituje ok. 597,7 mln nowych akcji z prawem poboru, okres zapisów na nie potrwa od 22 września do 5 października. Zdaniem Reutera, tej operacji spodziewano się powszechnie. Pozyskane środki netto posłużą do spłaty części z 9 mld euro, jakie linia otrzymała w czerwcu 2020, aby utrzymać się w ciężkim okresie. W zamian za pomoc skarb państwa stal się posiadaczem 20 proc. udziałów w przewoźniku za pośrednictwem Funduszu Stabilizacji Gospodarki (ESF).
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych oraz wielkoskalowych magazynów energii broni się przed upadkiem. Złożył wniosek o ochronę przed wierzycielami. Firma popadła w olbrzymie problemy finansowe. Spółka potrzebuje 1,2 mld USD.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Lufthansa uzyskała w końcu dostęp do następcy Alitalii, ITA Airways. Włoski resort gospodarki podał, że po trudnych negocjacjach i różnicy zdań co do ostatecznej ceny stronom udało się zawrzeć umowę o kupieniu przez grupę Lufthansy za 325 mln euro 41 proc. udziałów w ITA Airways.
Trwa proces włączenia włoskich linii ITA do struktur Lufthansa Group, a Niemcy są gotowi kupić kolejnego przewoźnika. I nie mowa tutaj o portugalskich liniach TAP, o którego zabiega od kilku tygodni.
Amerykański Departament Transportu ukarał niemiecką Lufthansę za to, że we Frankfurcie nie przyjęła na pokład 128 ortodoksyjnych Żydów. Wcześniej Niemcy wypłacili im już odszkodowanie.
Condor jest trzecią linią lotniczą, która zapowiedziała znaczącą redukcję liczby połączeń z Hamburga. Wcześniej ograniczenie lotów ogłosiły Ryanair i Eurowings. Powód? Nowe stawki opłat lotniskowych.
Wśród 500 najbogatszych Niemców znalazła się też grupa menedżerów, którzy dorobili się na turystyce. Miliardowy majątek zgromadził główny akcjonariusz Lufthansy, a kolejne pozycje należą do założycieli portalu internetowego, właścicieli wypożyczalni samochodów, touroperatorów, hotelarzy i twórców Flixbusa.
Niemcy przestają być konkurencyjne w kolejnej branży. Po motoryzacji przyszedł czas na transport lotniczy. Linie lotnicze kasują połączenia.
Może i Ryanair króluje na europejskim niebie pod względem liczby przewiezionych pasażerów, ale najwyższe przychody uzyskała z latania w zeszłym roku Grupa Lufthansa - wynika z analizy Statisty.
Brak możliwości latania na trasie Europa-Azja najkrótszą drogą, czyli nad Rosją, spowodował, że to połączenie stało się mało opłacalne dla europejskich przewoźników. To z kolei jest powodem do rezygnacji z obsługi tego kierunku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas