W samolocie mniej nas wytrzęsie

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ma pomysł jak zmniejszyć turbulencje w samolotach. Z powodu szkód spowodowanych nieoczekiwanymi zmianami wysokości lecącej maszyny linie lotnicze tracą rocznie ponad 100 mln dolarów. A ponad 100 pasażerów rocznie odnosi podczas turbulencji - najczęściej z własnej winy - poważne obrażenia.

Aktualizacja: 26.12.2018 15:24 Publikacja: 26.12.2018 12:18

W samolocie mniej nas wytrzęsie

Foto: AdobeStock

Kiedy w samolocie pojawi się napis „zapiąć pasy" bezwzględnie trzeba się trzymać tego zalecenia. Tak samo trzeba pilnować, by schowki na bagaże nad głowami pasażerów były starannie zamknięte. Lekceważenie poleceń personelu pokładowego i informacji z kokpitu jest najczęściej przyczyną wypadków podczas turbulencji. Zagrożeniem może być również panika, jaka wybucha wśród pasażerów, kiedy maszyną mocno trzęsie. Zwłaszcza, gdy jednocześnie wypadają maski tlenowe.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Co drugi airbus w Rosji został na ziemi. Trudna zima w lotnictwie
Materiał Promocyjny
Pieniądze od banku za wyrobienie karty kredytowej
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą