Trzy polskie szanse na operowego Oscara

W ogłoszonych właśnie nominacjach do International Opera Awards jest też Krzysztof Warlikowski ze swoim spektaklem oraz „Manru” Paderewskiego.

Aktualizacja: 31.01.2019 10:57 Publikacja: 31.01.2019 10:53

Polski twórca może zdobyć dwie nagrody. Krzysztof Warlikowski został wyróżniony w kategorii: najlepszy reżyser, a jego inscenizacja „Z domu umarłych” Janáčka zrealizowana w londyńskiej Covent Garden powalczy o nagrodę w kategorii: najlepsza premiera. Wraz z nią o to wyróżnienie ubiegają się spektakle wystawione na scenach Amsterdamu, Berlina, Madrytu, Paryża, a także na festiwalu w Glyndenbourne o niesłychanie bogatej tradycji.

Ciekawie wygląda zestaw nominowanych do nagrody reżyserów. W towarzystwie Krzysztofa Warlikowskiego znaleźli się Brytyjczycy Katie Mitchell (jej premiera „Peleasa i Melizandy” odbyła się w 2018 r. w naszej Operze Narodowej) oraz David Pountney. Jego wersję „Strasznego dworu” Moniuszki można oglądać też w Operze Narodowej, a on sam niedawno otrzymał polskie obywatelstwo. Nominację zdobyli ponadto Calixto Bieito, Katalończyk, podkreślający jednak, że jest  też Hiszpanem, a znany z wielu kontrowersyjnych przedstawień, oraz dwoje twórców młodego pokolenia: Greczynka Rodula Raitanou i Rosjanin Vasily Barkhatov.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Teatr
Teatr. Magnetyczna Danuta Stenka w miłosnej tragedii kaszubskiej „Wòlô Bòskô”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Gejowska bojówka w roli głównej. Grand Prix Boska Komedia'24 dla „Fobii”
Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać