Aktualizacja: 23.10.2024 06:29 Publikacja: 23.10.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
W jednym z najnowszych polskich filmów, pod tytułem bodajże „Wieczór kawalerski” (samego filmu nie potrafię rzetelnie ocenić, bo wytrzymałem tylko 20 minut), do jednej z bohaterek przychodzi komornik i mówi mniej więcej tak:
– Proszę pani, to jest wezwanie do zapłaty za niespłaconą pożyczkę w kwocie 25 tysięcy złotych. Jeżeli pani nie zapłaci w ciągu czternastu dni, będę zmuszony przeprowadzić eksmisję.
Przesłanka zagrożenia surową karą jako podstawa stosowania aresztu powinna zniknąć z kodeksu. Prawnicy muszą to powtarzać przy każdej okazji.
Mimo wielu apeli w przeciągu ostatniego roku nie pojawiły się kluczowe dla branży energetycznej reformy, wliczając w to także postulat wydzielenia elektrowni węglowych ze spółek energetycznych.
Śledząc projektowane ustawy ustrojowe dla sądownictwa oraz prokuratury, uważny czytelnik dostrzeże w nich zbliżone rozwiązanie.
Najwyższy czas zrozumieć, że to nie przepis jest źródłem naszych europejskich problemów, ale często brak standardu, zasad oraz dobrej praktyki stosowania i interpretacji prawa.
Wielu prawników coraz częściej zadaje sobie powyższe pytanie. A ci, którzy tego nie robią, powinni jak najszybciej zacząć.
Wszelacy obrońcy praworządności i ci, którzy ją przywracają, powinni z uwagą przeczytać komedię „Miarka za miarkę”. Niezależnie od tego, czy imię ich Angelo, Zbigniew czy nawet Adam.
Przesłanka zagrożenia surową karą jako podstawa stosowania aresztu powinna zniknąć z kodeksu. Prawnicy muszą to powtarzać przy każdej okazji.
Najwyższy czas zrozumieć, że to nie przepis jest źródłem naszych europejskich problemów, ale często brak standardu, zasad oraz dobrej praktyki stosowania i interpretacji prawa.
Wielu prawników coraz częściej zadaje sobie powyższe pytanie. A ci, którzy tego nie robią, powinni jak najszybciej zacząć.
Wszelacy obrońcy praworządności i ci, którzy ją przywracają, powinni z uwagą przeczytać komedię „Miarka za miarkę”. Niezależnie od tego, czy imię ich Angelo, Zbigniew czy nawet Adam.
W państwie prawa o tym, czy obywatel poniesie odpowiedzialność karną surowszą czy też łagodniejszą, powinien ostatecznie orzekać sąd, a nie prokurator, zwłaszcza gdy jego decyzje podyktowane są troską o własną wygodę.
Kodeks karny popsuty nowelą Ziobry do dziś nie został naprawiony. Nie ruszyły nawet prace.
– Ale ja dokładnie wszystko sprawdziłem w internecie, no wie pan, panie mecenasie –mecenas Google!
To, że powodzianie będą rozważać skorzystanie z grupowego dochodzenia odszkodowań za szkody, było do przewidzenia, bo jest to praktyczne narzędzie w rękach większych grup poszkodowanych po zaniedbaniach władzy.
„Opinie prawne”, którymi podparła się prokuratura, zatrzymując Marcina Romanowskiego, nie miały takiego waloru, bo nikt ich nie podpisał. Sąd to wychwycił i skrytykował.
Spadki sprzedaży samochodów boleśnie uderzają w polskie fabryki części i komponentów. Słabnący udział elektryków w rynku pogarsza sytuację całej branży motoryzacyjnej.
Pracownicy z niepełnosprawnością ze względu na stan zdrowia mogą liczyć na szereg przywilejów związanych z wykonywaniem pracy zawodowej. Przedsiębiorca, który chce zatrudnić takie osoby, ma jednak obowiązek zapewnienia im odpowiednich warunków.
Rząd rozpoczął przygotowania do wdrożenia na polskim gruncie kontrowersyjnej dyrektywy o pracy platformowej – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Nowe regulacje mogą wywrócić do góry nogami branżę kurierów, dostawców jedzenia i taksówkarzy.
Państwa członkowskie Unii Europejskiej przyjęły w poniedziałek dyrektywę, która reguluje działalność takich platform usługowych, jak Uber, Glovo czy Bolt.
Przedsiębiorcy obawiają się, że przy wdrażaniu dyrektywy platformowej rząd będzie próbował ograniczyć stosowanie umów cywilnoprawnych. Chodzi o usługi dowozu jedzenia do domu, takie jak Uber, Glovo czy Pyszne.pl.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Kijów przekazał ok. 550 dronów brygadzie szturmowej walczącej w Donbasie.
Według danych Samaru po polskich drogach porusza się ponad 70 tysięcy samochodów całkowicie elektrycznych. Mimo rosnącej liczby elektryków Polacy nadal wierzą w mity dotyczące elektromobilności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas