Oszuści na trzy sposoby naciągali klientów w sieci. Poszkodowanych są setki

Co najmniej 650 osób straciło kilkaset tysięcy złotych, zamawiając towary w fikcyjnych sklepach internetowych. Dotąd wpadły płotki, organizatorzy procederu są nieuchwytni.

Publikacja: 16.11.2022 03:00

Pieniądze sprawcy wyciągali m. in. poprzez wysyłanie SMS-ów z linkiem do fałszywych bramek płatności

Pieniądze sprawcy wyciągali m. in. poprzez wysyłanie SMS-ów z linkiem do fałszywych bramek płatności – informowały, że klient ma np. dopłacić do przesyłki z zamówionym towarem.

Foto: Fotorzepa/ Jakub Mikulski

Sprawę o oszustwo, do którego wykorzystano sprzedaż nieistniejących towarów, rzekome szybkie pożyczki i podchwytliwe SMS-y prowadzi krakowska policja pod nadzorem Wielkopolskiego Wydziału do spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Poznaniu. Poszkodowanych jest tak wielu, i z całego kraju, że o ich statusie i uprawnieniach prokuratura poinformowała na swojej stronie internetowej, licząc także na zgłoszenie się wszystkich, którzy stracili pieniądze.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przestępczość
Fatalna pomyłka policji. Na autostradzie A4 funkcjonariusze ostrzelali niewłaściwy samochód
Przestępczość
Były poseł Platformy oskarżony. Sławomir N. miał przywłaszczyć publiczne pieniądze
Przestępczość
W Polsce ubyło rasizmu i ksenofobii. Zaskakujący raport OBWE
Przestępczość
Wojskowe buty przed sądem. Oszustwo na ogromną kwotę
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przestępczość
Uczelniana ośmiornica, czyli jak wyglądał „układ wzajemności” w Collegium Humanum