Materiał powstał we współpracy z PepsiCo Polska
Dokładnie rok temu rozmawialiśmy m.in. o strategii PepsiCo Positive (pep+), dotyczącej zrównoważonego rozwoju firmy. Jak jej realizacja przebiegała w 2023 roku?
Pep+ to strategiczna transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary aktywności PepsiCo. Jej cele będą zrealizowane do roku 2030. Działania w ramach tej strategii obejmują dążenie do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa w duchu poszanowania zasobów naturalnych i opierają się na trzech filarach: pozytywne rolnictwo, neutralność klimatyczna oraz pozytywne wybory dla planety i jej mieszkańców. Realizacja celów przebiega sprawnie, a w niektórych przypadkach nasze działania wyprzedzają zaplanowany kalendarz.
Jak więc wdrażanie idei pep+ wyglądało w obszarze rolnictwa?
Rolnictwo stanowi podstawę systemu produkcji żywności, a jednocześnie trzon całej działalności PepsiCo. Strategia pep+ w produkcji przekąsek oznacza przede wszystkim zrównoważone pozyskiwanie składników. Niezmiernie ważne jest więc rolnictwo regeneracyjne, stanowiące podstawę pep+ w tym obszarze. Jego celem jest dbałość o jakość gleb na obszarze wszystkich upraw i pozostawienie ich przyszłym pokoleniom rolników w stanie, który pozwoli na jak najlepsze wykorzystanie potencjału uprawowego.