Reklama
Rozwiń

Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd

Popularna w Polsce sieć sklepów sprzedająca elementy wyposażenia wnętrz ma problemy. Sąd w Warszawie otworzył postępowanie sanacyjne firmy DUKA – dowiedział się serwis dlahandlu.pl.

Publikacja: 19.11.2024 10:49

Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd

Foto: Duka

Założona w Szwecji sieć DUKA ugruntowała sobie na polskim rynku silną pozycję. Liczba jej placówek stacjonarnych nad Wisłą przekroczyła 60 – zlokalizowane są one głównie w galeriach handlowych i można w nich nabyć stylowe elementy wyposażenia wnętrz i artykuły gospodarstwa domowego. Konsumenci chętnie korzystają też ze sklepu internetowego sieci. Firma zatrudnia w Polsce około 120 pracowników.

DUKA w sanacji. Sieć sklepów czeka restrukturyzacja

Ostatnio jednak DUKA wpadła w tarapaty. Jak donosi serwis dlahandlu.pl, warszawski sąd podjął decyzję o otwarciu postępowania sanacyjnego firmy i wyznaczył zarządcę, który pokieruje procesem restrukturyzacji.

Czytaj więcej

Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę

Portal podał, że wierzyciele spółki mają prawo wnieść zażalenie na postanowienie o otwarciu postępowania sanacyjnego w ciągu 30 dni od dnia obwieszczenia, ale wyłącznie w części dotyczącej jurysdykcji polskich sądów.

Duka International pojawiła się w Polsce w 2016 roku. W 2020 roku Polski Fundusz Rozwoju przyznał firmie subwencję w wysokości 3,5 mln zł. PFR zdecydował o umorzeniu części tej kwoty – ponad 1,2 mln zł, a reszta była spłacana w ratach od lipca 2021 roku. Sieć spłaciła ostatnią ratę w czerwcu 2023 roku.

W ubiegłym roku jednak DUKA miała kolejny problem. UOKiK ukarał sieć grzywną w wysokości ponad 1,5 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów. Sklep internetowy firmy automatycznie dodawał do koszyków produkty, takie jak parasolki czy filiżanki, których część klientów mogła nie zauważyć i dopłacić do zamówienia. UOKiK nakazał sieci także zrekompensowanie strat poniesionych przez konsumentów. Jak zaznaczył urząd, praktyka stosowana przez Dukę w e-sklepie to tzw. dark patterns, czyli wykorzystywanie w nieuczciwy sposób wiedzy na temat zachowań konsumentów do wpływania na ich wybory w trakcie zakupów.

Handel
Wigilia 2024: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Handel
Wigilijny koszyk „Rzeczpospolitej”. Co podrożało najbardziej?
Handel
Co ósmy Polak przywita Nowy Rok fajerwerkami
Handel
Wódka z Korei Północnej wchodzi do Rosji. Firma należy do... armii Kima
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Handel
Minister Michał Kołodziejczak: Masło będzie tanieć. Podał datę
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku