Donald Trump jest w Rosji popularną postacią. Inwestował w tym kraju, kiedy jeszcze nie wszedł do polityki. Teraz nie wiadomo, czy ostatecznie Donald Trump już rozmawiał z Władimirem Putinem, czy nie, bo z Moskwy i Florydy płyną potwierdzenia i zaprzeczenia. Wiadomo natomiast, że Rosjanie zawsze cenili sobie silnych mężczyzn. Takich, jak Donald Trump właśnie.
Może być nie tylko wódka, ale i napoje bezalkoholowe
Marka Trump powinna też być silna. I dlatego RAU IT postanowiło zarejestrować i opatentować nazwę wódki. A w ich zgłoszeniu jest projekt etykiety na którym widnieje sylwetka amerykańskiego prezydenta elekta.
RAU IT jest niewielką, ale poważną rosyjską firmą technologiczną. Współpracuje z takimi gigantami, jak Gazprom, Rosatom, czy Łukoil, opiekuje się ich systemami informatycznymi.
I
nie ma jakiegokolwiek doświadczenia w branży spożywczej, w tym w
produkcji napojów alkoholowych. Przy tym firma nie obiecuje, że
Trumpovka natychmiast pojawi się na rynku. Rosyjskim informatykom
chodzi o to, żeby nikt nie wpadł na taki pomysł i ich wyprzedził
w zarobieniu pieniędzy na zwycięstwie Donalda Trumpa na rosyjskim
rynku. Zresztą plany dotyczą nie tylko samej wódki, ale jeśli
nowa marka chwyci, to mają pojawić się również napoje
bezalkoholowe, w tym woda mineralna i napoje izotoniczne.
Współwłaścicielami RAU IT, są Jurij Pawłow, który jest prezesem i Eduard Przibisz. W 2023 ich firma miała przychody w wysokości 157 mln rubli ( 1,6 mln dol) i zysk netto w wysokości 5 mln rubli (czyli 50,9 tys. dol).