Materiał powstał we współpracy z właścicielem marki Three Cents
Jakie trendy rynkowe przewiduje Coca-Cola HBC na 2024 r. w obszarze napojów? Jakie dostrzegacie tu oczekiwania konsumentów?
Jako firma stale monitorujemy trendy na rynku napojów zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Bardzo często te zwyczaje „podróżują”, przenikają przez granice, więc przyglądamy się im także w szerszej, globalnej perspektywie. Niemniej, szczególną uwagę przykładamy do zachowań lokalnych konsumentów - ich preferencji smakowych, zakupowych oraz okazji, przy których sięgają po poszczególne produkty.
Widzimy, że Polacy z jednej strony nadal poszukują dobrego stosunku jakości do ceny i właśnie dlatego oferujemy im nasze marki także w ramach ofert promocyjnych. Z drugiej strony smak wciąż pozostaje tym, co przekonuje konsumentów do wyboru danego produktu – i tutaj widać także dużą otwartość na nowości.
Widzimy także, że coraz więcej osób stara się prowadzić zdrowszy tryb życia, co wpływa na popularność opcji o niższej lub zerowej zawartości cukru. Istnieje również wyraźne zjawisko premiumizacji, wyboru produktów o najwyższej jakości. Konsumenci oraz częściej zwracają uwagę także na wygodę - chodzi o produkty serwowane w formie „gotowej do spożycia”.