Segment premium uratował rynek szampanów

Producenci szampana i handlowcy chętnie zapomnieliby o 2023 roku, gdyby nie segment premium tych win z Szampanii, który wzrostem cen we Francji, w Europie i w eksporcie uratował rynek i dał im zadowolenie.

Publikacja: 26.12.2023 19:40

Producenci szampana i handlowcy chętnie zapomnieliby o 2023 roku

Producenci szampana i handlowcy chętnie zapomnieliby o 2023 roku

Foto: Adobe Stock

Winiarze i handlowcy przewidywali w tym roku sprzedaż 300 mln butelek szampan, o 9 proc. mniej wobec rekordowych 325,5 mln w 2022 r. Spodziewali się gorszego roku, bo pod koniec poprzedniego pozbywano się nadwyżek, a teraz doszła konkurencja w postaci innych win musujących — crémants produkowanych w innych regionach Francji według technologii produkcji szampana i przede wszystkim włoskich prosecco i hiszpańskich cava. Firma Nielsen w grudniowej ocenie francuskiego rynku podała o spadku o 11,4 proc. obrotów dużych sieci handlowych ze sprzedaży szampanów i o wzroście o 9,6 proc. przychodów zapewnionych innymi winami musującymi.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego