Segment premium uratował rynek szampanów

Producenci szampana i handlowcy chętnie zapomnieliby o 2023 roku, gdyby nie segment premium tych win z Szampanii, który wzrostem cen we Francji, w Europie i w eksporcie uratował rynek i dał im zadowolenie.

Publikacja: 26.12.2023 19:40

Producenci szampana i handlowcy chętnie zapomnieliby o 2023 roku

Producenci szampana i handlowcy chętnie zapomnieliby o 2023 roku

Foto: Adobe Stock

Winiarze i handlowcy przewidywali w tym roku sprzedaż 300 mln butelek szampan, o 9 proc. mniej wobec rekordowych 325,5 mln w 2022 r. Spodziewali się gorszego roku, bo pod koniec poprzedniego pozbywano się nadwyżek, a teraz doszła konkurencja w postaci innych win musujących — crémants produkowanych w innych regionach Francji według technologii produkcji szampana i przede wszystkim włoskich prosecco i hiszpańskich cava. Firma Nielsen w grudniowej ocenie francuskiego rynku podała o spadku o 11,4 proc. obrotów dużych sieci handlowych ze sprzedaży szampanów i o wzroście o 9,6 proc. przychodów zapewnionych innymi winami musującymi.

Pozostało 84% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Przemysł spożywczy
Popyt na żywność będzie rósł
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje