Małpki tracą przyjaciół, Polacy piją coraz mniej wódki

Małe buteleczki odchodzą w przeszłość – sprzedaż wódek smakowych w takiej formie maleje o 18 proc. Ogółem w I kwartale br. do klientów popłynęło o 15,5 proc. mniej wódki, ale wartość sprzedaży rośnie.

Publikacja: 24.05.2023 03:00

Małpki tracą przyjaciół, Polacy piją coraz mniej wódki

Foto: Adobe Stock

Najmocniejsze alkohole słabną w starciu z inflacją, wynika z danych zebranych przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZPPPS). Spada jednak nie wartość sprzedaży, ale ilość nabywanego trunku.

Aż o 15,5 proc. spadła ilość napojów spirytusowych, którą wypili Polacy w pierwszym kwartale 2023 r. Najmocniej jednak podwyżki cen trafiły w małpki, czyli mocne alkohole w małych, poręcznych butelkach, które jeszcze kilka lat temu były u szczytu popularności.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA