Heineken. Wyniki roku 2021 lepsze od oczekiwań

Drugi co do wielkości browar na świecie, holenderski Heineken ogłosił roczny bilans lepszy od spodziewanego głównie dzięki ostremu cięciu kosztów, bo sprzedaż nie wróciła jeszcze do poziomu sprzed pandemii.

Publikacja: 16.02.2022 18:00

Heineken. Wyniki roku 2021 lepsze od oczekiwań

Foto: Bloomberg

Roczny zysk operacyjny skoczył o 43,8 proc. do 3,41 mld euro (specjaliści spodziewali się 3,3 mld), ale nadal był mniejszy niż w 2019 r., zysk netto wyniósł 3,32 mld po stracie 204 mln z powodu ograniczeń sanitarnych, a sprzedaż piwa zwiększyła się we wszystkich regionach poza Azją o 4,6 proc., bardziej niż w 2019 r. Obroty wzrosły o 11,8 proc. do 26,58 mld euro.

„Zrobiliśmy wielki krok ku powrotowi do poziomu sprzed pandemii w niektórych partiach wypadliśmy nawet lepiej W przyszłości, choć prędkość odrodzenia zostaje niepewna i mamy do czynienia z poważnymi wyzwaniami inflacyjnymi, jesteśmy podbudowani solidnymi wynikami naszej firmy” — uznał w komunikacie prezes Dolf van den Brink cytowany przez AFP. — Chyba od pokolenia nie widzieliśmy takiego wzrostu cen i inflacji. Wielką niewiadomą jest, jak to wpłynie na bardziej rozwinięte rynki, które wcześniej nie widziały takich cen — powiedział z kolei Reuterowi.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Winiarze mają dość. Apelują o zmiany w ustawie sprzed 40 lat
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Przemysł spożywczy
Palikot w areszcie, komornicy działają. Dwie partie akcji Manufaktury do licytacji
Przemysł spożywczy
Komornik licytuje akcje Manufaktury. Dzieło życia Janusza Palikota na sprzedaż
Przemysł spożywczy
Zmarł polski multimilioner z branży spożywczej. Henryk Lipka miał 80 lat
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Przemysł spożywczy
O przyszłości rynku spożywczego i handlu
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni