Aktualizacja: 01.06.2015 01:01 Publikacja: 01.06.2015 01:01
Kolejna odsłona wojny między akcjonariuszami w lubelskim browarze. Royal Unibrew broni się ?w sądzie. Zarząd spółki szacuje straty.
Foto: Fotorzepa, Robert Horbaczewski RH Robert Horbaczewski
Ostatni raz aż tak głośno o sporze akcjonariuszy Perły było od 2011 r. Cypryjska spółka Marconia Enterprises – ma ok. 51 proc. akcji lubelskiego browaru – próbowała wówczas na walnym zgromadzeniu podwyższyć kapitał zakładowy spółki bez wiedzy pozostałych akcjonariuszy. Royal Unibrew, który miał wówczas 48 proc. udziałów w Perle, zaskarżył decyzje walnego zgromadzenia do sądu.
Palikot zebrał 2 mln zł kaucji i wyszedł z aresztu. Na upadłość jego spółki mają się zrzucać wierzyciele, czyli osoby, którym Manufaktura Piwa, Wódki i Wina obiecała złote góry i nie spełniła obietnic. Syndyk chce 600 tys. zł na pokrycie kosztów.
Pomimo interwencji rządowej masło nadal drożeje. W styczniu jego cena była niemal o 30 proc. wyższa niż rok wcześniej. Do tego prawie o 12 proc. spadła liczba promocji. A to jeszcze nie koniec.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Olej roślinny produkowany przez białoruską państwową firmę nie przejedzie już tranzytem przez Litwę. Dziennikarze z Litwy, Ukrainy i Białorusi ustalili, że powstaje on z rzepaku skradzionego Ukrainie. Litewskie koleje wstrzymały więc transporty i wszczęły śledztwo.
Roślinne zamienniki są zdecydowanie w odwrocie, mięso i wędliny odrabiają straty. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na nie 34 mld zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Barlinek Industria Kielce ma nowego sponsora. Mistrzom Polski z Kielc znów pomoże Van Pur S.A., choć pod koniec roku firma zrezygnowała ze sponsoringu i klub był na krawędzi upadku.
W pierwszym kwartale 2011 r. sprzedaż piw pod marką Łomża była o 49 proc. wyższa niż rok wcześniej
Browary Regionalne Łomża, które powstały z połączenia Royal Unibrew Polska i Van Pur wprowadzają na rynek napój Shade Cider. Chcą zachęcić Polaków do picia nieznanego u nas jeszcze cydru
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się, aby Royal Unibrew połączył się z Van Purem
Royal Unibrew i Van Pur połączą się. Nowy podmiot będzie miał 8 proc. rynku. Dzięki fuzji będzie mógł skuteczniej konkurować z czołową trójką wytwórców piwa
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Jak wdrożyć program PPK, by stał się realnym benefitem dla pracowników i jednocześnie wspierał rozwój samorządu?
On-premise daje pełną kontrolę nad serwerami, PaaS oferuje narzędzia dla deweloperów, SaaS zachęca szybkim startem i niskimi nakładami wstępnymi, a IaaS kusi skalowalnością. Wszystkie ukazują jednak swoje prawdziwe oblicze, gdy firma zaczyna działać na większą skalę, a oczekiwania klientów rosną.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas