Słodycze. Sprzedaż polskich czekolad, cukierków i ciastek za granicą

Sprzedaż czekolad, cukierków i ciastek nie rośnie już szybko na rynku krajowym. Dlatego zwiększa się znaczenie eksportu, a firmy szukają okazji do przejęć poza Polską. Apetyt na nie ma Colian.

Aktualizacja: 20.12.2016 06:08 Publikacja: 19.12.2016 19:17

– Koncentrujemy się na poszukiwaniach celów do akwizycji za granicą – mówi „Rzeczpospolitej" Jan Kolański, prezes grupy Colian, jednego z największych producentów słodyczy w Polsce, właściciela tak znanych marek jak Jutrzenka, Goplana i Solidarność. – Uwagę skupiamy na spółkach z Europy Zachodniej – dodaje.

Coliana, który produkuje także napoje Hellena oraz przyprawy Appetita, interesują firmy mające co najmniej jedną silną markę, która pozwoliłaby mu na międzynarodową ekspansję. Jeżeli dojdzie do transakcji, będzie to kolejne przejęcie grupy za granicą. Wiosną tego roku kupiła brytyjską firmę Elizabeth Shaw Limited.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego