Wyrok nie jest prawomocny i nie kończy długiego sporu, którym zajmował się też Trybunał Sprawiedliwości UE.
Czytaj więcej
Pięcioletni termin przedawnienia dla ochrony znaków towarowych biegnie od każdego dnia bezprawnego używania znaku.
Audi: znany znak towarowy
Audi, producent samochodów i właściciel znanego unijnego znaku towarowego (czterech chromowanych i zachodzących na siebie okręgów), pozwało dystrybutora osłon chłodnic, który od kilkudziesięciu lat prowadził działalność jednoosobową, ale znacznych rozmiarów. Wspomniane osłony są stosowane do starszych modeli Audi i zawierają element przeznaczony do zamocowania emblematu niemieckiej firmy.
W 2017 r. ta ostatnia wszczęła postępowania, które miały uniemożliwić oferowanie do sprzedaży nieoryginalnych osłon. W 2020 r. wniosła z kolei do Sądu Okręgowego w Warszawie o zakazanie dystrybutorowi reklamowania lub wprowadzania do obrotu nieoryginalnych osłon chłodnicy z kształtem identycznym ze znakiem towarowym Audi lub do niego podobnym.
Emblematy znanej firmy. Własność intelektualna firmy Audi
Pozwany przedsiębiorca kwestionuje te żądania. Jego zdaniem wykształconą praktyką jest, że producenci aut nie sprzeciwiają się sprzedaży nieoryginalnych osłon z możliwością zamocowania emblematu danej firmy.