Aktualizacja: 21.04.2015 22:00 Publikacja: 21.04.2015 22:00
Programy rozwoju najbardziej obiecujących pracowników są dziś bardziej demokratyczne, dyskretne, no i tańsze.
Foto: Bloomberg
Rozbudowane, kosztowne programy szkoleń, specjalne benefity i perspektywa szybkich awansów – te wszystkie korzyści, kojarzone do niedawna z firmowymi programami talentów, dzisiaj, po kilku kryzysowych latach, są już znacznie rzadziej dostępne.
Kryzys skłonił część firm do zawieszenia albo nawet do rezygnacji z ambitnych programów rozwoju talentów. Straciły na znaczeniu, skoro w warunkach „rynku pracodawcy" firmy miały kolejkę kandydatów do pracy – zdeterminowanych i doświadczonych. Pracodawcy zwiększyli wymagania i w rezultacie – jak mówił w niedawnej rozmowie z „Rz" prezes ManpowerGroup, Jonas Prising – na rynku pracy mamy sytuację podobną do powszechnej w przemyśle metody zarządzania just-in-time (czyli dostawy na czas).
O liderze Konfederacji znów zrobiło się głośno za sprawą ofert rekrutacyjnych jednej z jego firm. Sławomir Mentzen poszukuje pracowników, którzy „chcą pracować ponad normę”, a work-life balance nie jest dla nich istotny.
Pomimo presji menedżerów, w tym prezesów globalnych korporacji, praca zdalna i hybrydowa nie jest już przywilejem, lecz jednym z modeli pracy. Tak też traktuje ją ponad połowa polskich pracowników.
Niemal co szósty mieszkaniec świata chciałby na stałe przenieść się za granicę. W Afryce Subsaharyjskiej marzy o tym ponad jedna trzecia badanych. I coraz więcej osób próbuje te marzenia zrealizować.
Kompetencje cyfrowego młodego pokolenia Polaków są dramatycznie niskie. Z przeprowadzonego w naszym regionie Europy testu wśród tysięcy uczniów szkół podstawowych i liceów wynika, że to właśnie młodzież znad Wisły wypada najgorzej.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Powiadomienia na telefon, które otrzymujemy w trakcie pracy, wpływają na spadek naszej produktywności i narażają firmę na straty finansowe - wynika z najnowszych badań, które cytuje dziennik Corriere della Sera.
Za rok 2023 rok InPost wpłacił do polskiego budżetu dwu i półkrotnie więcej niż cała konkurencja razem wzięta.
Kosztowne syntetyczne paliwa będą zastępować mineralne, do czego zmuszają unijne regulacje. Inwestorzy w rafinerie SAF notują straty.
Po lipcowym pożarze w centrum logistycznym DHL w Lipsku władze ostrzegają przed „niekonwencjonalnymi urządzeniami zapalającymi” w paczkach wysyłanych przez nieznane osoby.
Firmy nawiązały partnerstwo, w ramach którego planują rozbudowę sieci automatów paczkowych DHL BOX 24/7 zlokalizowanych przy sklepach Biedronka w całym kraju.
W trzecim terminalu gdańskiego Baltic Hub niedługo rozpocznie się montaż fundamentów dla suwnic, prace zakończą się w przyszłym roku.
Firma Budimex, która zatrudnia około 7 tys. osób rozpoczyna swoją pierwszą inwestycje autostradową w Czechach. To budowa odcinka autostrady D35 na północy kraju z miejscowości z Džbánov do Litomyšl.
Niskie stawki frachtów morskich oraz spadające ceny paliwa odbiły się na wynikach logistycznych gigantów.
Fundamentem grupy będą kontrakty infrastrukturalne w Polsce i krajach ościennych. Czas również na powrót na deweloperski rynek mieszkaniowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas