„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Aktualizacja: 17.03.2015 21:00 Publikacja: 17.03.2015 21:00
W tym roku firmy powinny pobić zeszłoroczny rekord ofert dla stażystów i praktykantów.
Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowsk
Pierwsze billboardy promujące wiosenne kampanie rekrutacyjne firm pojawiły się w tym roku wyjątkowo wcześnie. Ich wysyp, jak również rosnąca liczba targów pracy (w marcu w głównych ośrodkach akademickich, w tym Warszawie, praktycznie codziennie odbywa się jakaś impreza) dowodzą, że w tym roku rywalizacja o kandydatów na staże i praktyki będzie jeszcze bardziej widoczna niż w 2014 r.
– W ciągu ostatnich lat wzrosło znaczenie bankowego programu płatnych staży i praktyk – podkreśla Lidia Sosnowska z Centrum Prasowego PKO Banku Polskiego, który w tym roku zorganizuje 500 płatnych praktyk w całej Polsce dla studentów (od I roku) i absolwentów oraz 100 płatnych staży.
Brak działań wspierających rozwój i zaangażowanie nowo zatrudnionych pracowników skutkują rosnącą rotacją i niewykorzystaniem ich potencjału.
W planach pracodawców na 2025 r. widać większe rozchwianie niż przed rokiem. Wprawdzie firmy częściej przewidują wzrost zatrudnienia, ale przybyło też planów jego redukcji.
Dwie trzecie aktywnych zawodowo Polaków chciałoby utrzymywać bliskie, przyjacielskie relacje w pracy. Coraz częściej zależy na tym także pracodawcom. I nie bez powodu.
Choć gwiazdkowe budżety 2024 wzrosną, to święta będą często skromniejsze niż przed rokiem. Co planują pracodawcy?
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług internetu światłowodowego i telewizji. Widać to nie tylko przez pryzmat oferty, ale również infrastruktury. Firma buduje sieć stacjonarną w całej Polsce, w każdym kwartale przyłączając do niej kolejne dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych. Od lat rośnie też liczba nadajników operatora. Wszystko dlatego, że zapotrzebowanie na szybki internet i zużycie danych w domu i poza domem rośnie w niespotykanym tempie.
Rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może radykalnie zmienić charakter pracy na najwyższych i najniższych stanowiskach.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
O zarzutach dla wcześniejszych władz PKO BP. O tym, jak rozwiązać problem kredytów frankowych i dlaczego nie boi się pozwów za WIBOR. O tym, czy bank będzie partnerem Allegro i dlaczego już dziś zaprasza wszystkich przedsiębiorców - mówi Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego.
Rosną, choć coraz wolniej, wydatki Polaków i firm na media i rozrywkę. Przez cztery lata dołożymy jednak jeszcze 10 mld zł – wynika z najnowszego raportu doradczej firmy, który opisujemy jako pierwsi.
W Polsce główną barierą ciągle hamującą rozwój innowacji jest brak współpracy i przepływu informacji między światami nauki i biznesu – mówi Witold M. Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC w Polsce, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Politechnika Warszawska.
Kontroling, wyposażony w nowoczesne systemy EPM, umożliwia szybsze reagowanie na zmieniającą się rzeczywistość biznesową.
Na odsetkach, prowizjach i opłatach PKO Bank Polski „wykręca” rekordowo wysokie zarobki. Ale łączny zysk w III kwartale był nieco słabszy ze względu na rezerwy na kredyty frankowe.
Podczas konferencji „Zmiany podatkowe 2024/2025” – największego dorocznego wydarzenia PwC związanego z podatkami – eksperci zebrali istotne dla firm zagadnienia w praktyczną całość, przedstawili także związane z nimi ważne terminy.
Skuteczna komunikacja, emocje, wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz wdrażanie technologicznych zmian to wyzwania, z którymi mierzą się dziś dyrektorzy finansowi i którymi można właściwie zarządzać.
Dyrektor finansowy musi uważnie obserwować otoczenie i innych, uczyć się, rozmawiać z ludźmi pełniącymi podobne role i czerpać z ich doświadczeń by dostarczać odpowiednią wartość biznesowi – mówi Marcin Makusak, partner PwC.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas