Myrna Nazzour urodziła się w roku 1964 r. w Syrii, gdzie zdecydowaną większość mieszkańców stanowią muzułmanie. Ona przyszła jednak na świat w rodzinie chrześcijańskiej. Jej matka była katoliczką obrządku greckiego, a ojciec katolikiem obrządku melchickiego. Jako 18-latka wyszła za mąż za 30-letniego Nicolausa, który z kolei był wyznania prawosławnego.
Wkrótce po ślubie, w 1982 r., zaczęła doświadczać objawień Matki Bożej, a później także Chrystusa. Wchodziła wówczas w stan ekstazy i traciła kontakt z otoczeniem. 26 października 1983 r. podczas jednej z takich trzyminutowych ekstaz po raz pierwszy na jej dłoniach pojawiły się ślady gwoździ, które tego samego dnia znikły.
25 listopada 1983 r., około piątej po południu, w chwili gdy w domu Nazzourów przebywało wiele osób, nagle na stopach, dłoniach i boku Myrny pojawiły się stygmaty. Obecny w pomieszczeniu syryjski lazarysta ks. Joseph Malouli wezwał natychmiast doktora Josepha Nasrallaha, dyrektora Szpitala Francuskiego w Damaszku. Obejrzał on rany, po czym kazał sprowadzić do dziewczyny kolejnych doktorów: pediatrę Jamila Margiego, kardiologa Georgesa Mounayera, okulistę Eliasa Faraha, dermatologa Jeana Siage'a i biologa Josepha Massamiriego. Dokonali oni skrupulatnych oględzin ran na ciele Myrny, a po sześciu godzinach – około 23 – byli świadkami, jak rany nagle zasklepiły się i znikły, nie pozostawiając blizn. Dla wszystkich lekarzy, wśród których znajdowali się także muzułmanie i ateiści, było to zjawisko całkowicie niewytłumaczalne.
Mistyczka ?z Damaszku
Myrna doświadczyła kilkudziesięciu objawień, podczas których otrzymywała orędzia od Jezusa i Maryi. W trakcie jednego z widzeń Chrystus powiedział jej, że wielkim źródłem cierpienia pozostaje dla Niego rozdarcie chrześcijaństwa. Najbardziej widocznym skutkiem owego gorszącego podziału pozostaje fakt obchodzenia Świąt Wielkanocnych w dwóch różnych terminach. Zachód świętuje je według kalendarza gregoriańskiego, a Wschód zgodnie z rachubą juliańską. W orędziach skierowanych do Myrny pojawia się wezwanie do jedności chrześcijan, której przejawem powinno być ujednolicenie daty świąt paschalnych. Dlatego mistyczka usłyszała, że będzie doświadczać stygmatyzacji tylko w tych latach, w których występuje zbieżność daty Wielkanocy u wszystkich chrześcijan. Cierpienia, jakie wówczas przeżywała, miały unaocznić wyznawcom Chrystusa, jak mocno ranią Go swymi podziałami.
Ponieważ już wcześniej wiadomo, kiedy Pascha na Wschodzie i na Zachodzie przypadnie tego samego dnia, przedstawiciele nauki mogli się wcześniej przygotować do badania stygmatyzacji Myrny. Do tej pory mistyczka przeżywała to zjawisko pięciokrotnie – podczas Wielkiego Tygodnia w 1984, 1987, 1990, 2001 i 2004 roku. Za każdym razem znajdowała się pod kontrolą lekarzy, którzy mieli okazję osobiście obserwować ów fenomen. Przynosili też ze sobą coraz doskonalsze instrumenty pomiarowe.
W 1987 r. oprócz dwójki lekarzy, Louisa Kawy i George'a Mesmara, rany mistyczki badało małżeństwo francuskich biologów: Jean-Claude i Genevieve Antakly. W 1990 r. nakręcono film dokumentujący przebieg stygmatyzacji. W 2001 r. szczegółowych oględzin ran dokonali chirurg Antoine Mansour (jeden z lekarzy Ronalda Reagana) oraz specjalista od chirurgii plastycznej dr Khalid Georges Yazigi.
Najbardziej kompleksowe badanie odbyło się jednak w 2004 r. Do Damaszku przyjechał specjalistyczny zespół lekarski ze Skandynawii z najnowocześniejszą aparaturą pomiarowo-medyczną. W skład grupy wchodziło trzech lekarzy z Norwegii (Knut Kvernebo, Cato Mork i Oivind Ekeberg) oraz dwóch badaczy ze Szwecji (Erik Haggblad i Goran Salerud). Obecne było także grono wybitnych lekarzy z całego świata: Antoine Mansour z USA, Riad Hanna z Niemiec, Philippe Loron, Michel Dagonneau i Basile Kouchakji z Francji oraz Ramia Kabbabeh i Rania Naffoudj z Syrii.