Makowski i Solarz. Sztuka to dawanie światła

Jak się jest absolwentem szkoły teatralnej, ma się poczucie, że świat się przed człowiekiem otwiera. I rodzą się twórcze pokusy. Marzyliśmy o kręceniu filmów. Ale to jest gigantyczne, drogie przedsięwzięcie. Napisać scenkę kabaretową jest dużo łatwiej. To napiszmy: o podróżach do Szwecji, o latającym samochodzie albo o spotkaniu z Lordem Vaderem. Rozmowa z Maciejem Makowskim i Wojciechem Solarzem, aktorami, twórcami TeatrzykU Gędźba

Publikacja: 06.01.2023 08:19

Maciej Makowski (z lewej) i Wojciech Solarz założyli Teatrzyk Gędźba w listopadzie 2021 roku. Współt

Maciej Makowski (z lewej) i Wojciech Solarz założyli Teatrzyk Gędźba w listopadzie 2021 roku. Współtworzy je ekipa dawnego Kabaretu na Koniec Świata występująca w niemal tym samym składzie ponad 10 lat

Foto: Cezary Nowiński

Każdy, kto tęskni za kabaretem operującym ładnie napisanymi literackimi tekstami, granymi przez najprzedniejszych aktorów komediowych w Polsce, powinien trafić do tego miejsca, ważnego na mapie kulturalnej Warszawy. Teatrzyk Gędźba istnieje od listopada 2021 roku. Czyli od momentu, kiedy skrzyknęła się ponownie ekipa dawnego Kabaretu na Koniec Świata występująca w niemal tym samym składzie ponad dziesięć lat.

Apogeum ich aktywności to telewizyjny serial kabaretowy La La Poland z lat 2017–2018. Ale potem stracili siedzibę w piwnicznej salce Przodownik, małej scenie warszawskiego Teatru Dramatycznego. TVP nie chciała dalszych odcinków La La Poland. Rozeszły się też artystyczne drogi między aktorami i reżyserem Wawrzyńcem Kostrzewskim.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
Artysta wśród kwitnących żonkili
Plus Minus
Dziady pisane krwią
Plus Minus
„Dla dobra dziecka. Szwedzki socjal i polscy rodzice”: Skandynawskie historie rodzinne
Plus Minus
„PGA Tour 2K25”: Trafić do dołka, nie wychodząc z domu
Plus Minus
„Niespokojne pokolenie”: Dzieciństwo z telefonem